Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer försäkringspengarna? :/

För 3-4 veckor sen förlorade vi vårat barn som dog i magen. Jag hade tecknat en försäkring hos trygghansa och nu den 17e på onsdag hade dom fixat klart utbetalningen och den 18e på torsdag skulle den va bokförd sa dom..va menas me de?:/ på fredagen den 19e va de ju röd dag sen helg och i måndags/igår med röd dag. Hinner man få pengarna denna vecka? Nån som har koll ?:/ har seb banken. Har löneutmäting o vill få mina pengar så fort som möjligt så jag kan föra över dom på ett annat konto:( ska ha pengarna till min pojkes begravning samt spara undan lite...vill inte att kronofogden ska ta dom.

För 3-4 veckor sen förlorade vi vårat barn som dog i magen. Jag hade tecknat en försäkring hos trygghansa och nu den 17e på onsdag hade dom fixat klart utbetalningen och den 18e på torsdag skulle den va bokförd sa dom..va menas me de?:/ på fredagen den 19e va de ju röd dag sen helg och i måndags/igår med röd dag. Hinner man få pengarna denna vecka? Nån som har koll ?:/ har seb banken. Har löneutmäting o vill få mina pengar så fort som möjligt så jag kan föra över dom på ett annat konto:( ska ha pengarna till min pojkes begravning samt spara undan lite...vill inte att kronofogden ska ta dom.

Dom bör betalas ut antingen idag eller imorgon.

Stämmer. Brukar ta 2-3 bankdagar när vi betalar ut.

Inge pengar har kommit än:/ Ringde trygg hansa i ett annat ärende o då passa ja på o fråga om detta o då sa hon ja prata med att min överföring hade blivit stoppad i nån kontroll? Men nu va den utbetald igen...vad mena dom me de?:/

Inge pengar har kommit än:/ Ringde trygg hansa i ett annat ärende o då passa ja på o fråga om detta o då sa hon ja prata med att min överföring hade blivit stoppad i nån kontroll? Men nu va den utbetald igen...vad mena dom me de?:/
Varför frågade du inte ?
Kan kanske vara KFM som kollade ? Men då det är en utbetalning efter ett dödsfall så misstänker jag att de inte kunde ta pengarna.

Viste inte va jag skulle fråga då han sa dom lär komma innan fredag. Ska jag ringa igen o fråga vad det va för kontroll??:/

Prata med dom nyss o det var tydligen en slumpmässig kontroll som dom gör ibland o pengarna skulle finnas på kontot idag förhoppningsvis elr imorn. Puh nu kan ma andas.

Vad skönt att det ordnade sig!

Prata med dom nyss o det var tydligen en slumpmässig kontroll som dom gör ibland o pengarna skulle finnas på kontot idag förhoppningsvis elr imorn. Puh nu kan ma andas.
Har svårt att tro att KF var involverad i kontrollen. Det görs kontroller internt när skadehandläggare gör en utbetalning då och då. Ibland slumpmässigt, i bland beroende på försäkringsbeloppet, och beroende på vilka befogenheter handlägggaren har. I bland kan tex handläggaren ha en lägre beloppsbehörighet än vad som ska utbetalas, och då ”stoppas” utbetalningen då den först ska godkännas av annan person (tex chefen)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp