Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer dom flesta årsbeskeden tror ni ?

Har haft skuldsanering i tre år och varje år har jag varit fast anställd och fått ca 12-15 tillbaka.

Jag vet att det inte finns några garantier att få något tillbaka när man har skuldsanering men baserat på att jag nu gått ett helt år med 14.000 i månaden in och betalt 10.000 till kf.

Om vi utgår från att bolagen rapporter samma som tidigare år. Blir det då en högre eller lägre utbetalning?
Inbetalning till Kronofogden och skatteåterbäring hänger endast ihop beroende på hur sökanden bokar dessa inbetalningar.

Volvofinans och sbab har jag fått från.
Mest förvånad att jag hade betalar ränta på volvofinans men tydligen hade jag det.

Inbetalning till Kronofogden och skatteåterbäring hänger endast ihop beroende på hur sökanden bokar dessa inbetalningar.

Ja, det förstår jag också men de har ju rapporterat samma varje år vad jag kan se så antar att det blir samma i år. Skulderna är stora.

Men i år har jag tjänat ca 20-25% mindre än vad jag normalt gör på ett år.

Ja, det förstår jag också men de har ju rapporterat samma varje år vad jag kan se så antar att det blir samma i år. Skulderna är stora.

Men i år har jag tjänat ca 20-25% mindre än vad jag normalt gör på ett år.
Du får gå igenom kontrolluppgifterna.

Du får gå igenom kontrolluppgifterna.
Så inkomsten har ingenting med skatteåterbäring att göra? Jag tänkte bara att jag har under året betalt så stor del av det jag fått ut under året till kf men samtidigt har jag ju betalt mindre skatt pga lägre inkomst så det kanske går jämt ut. Vi får väl se. Jag kan inte sånt här.

Jag utgår från att bolagen rapporterat precis samma ränta som de gjort tidigare år och det var därför jag tänkte att jag kanske får några kronor extra pga lägre inkomst.

Så inkomsten har ingenting med skatteåterbäring att göra? Jag tänkte bara att jag har under året betalt så stor del av det jag fått ut under året till kf men samtidigt har jag ju betalt mindre skatt pga lägre inkomst så det kanske går jämt ut. Vi får väl se. Jag kan inte sånt här.

Jag utgår från att bolagen rapporterat precis samma ränta som de gjort tidigare år och det var därför jag tänkte att jag kanske får några kronor extra pga lägre inkomst.
Jo, har man hög inkomst betalar man statlig skatt på det belopp som överstiger gränsbeloppet.
Likaså finns en nedre gräns som är skattebefriad.
Återbäring beror på inbetald skatt kontra beskattningsbar inkomst, ränteutgifter sänker denna inkomst.

Remember/Entercard och Collector/Norion har jag fått årsbesked från om det inte nämnts. Collector får man se via mina sidor. Remember kom på Kivra.

Collector har missat betalkoll i vanlig ordning.

Norion bank har väl tagit över collector? Eller nytt namn? Vart hittar man årsbesked hos Norion?

Norion bank har väl tagit över collector? Eller nytt namn? Vart hittar man årsbesked hos Norion?
Collector.se - logga in med bank id - under lånfliken - välj dokument - välj år - 2023 - ladda ner.

Många banker som kommer lämna årsbesked denna och nästa vecka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp