Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer dom flesta årsbeskeden tror ni ?

Har fått SVEA och de har så klart missat rapportera decembers ränta.
Tips till er att räkna själva och ha stenkoll. Det hände nästan varje år att ett gäng inte rapporterar ordentligt.
Betalades den i december då, så du inte var för sen och pengarna komi januari?

Jag har fått från sbab

Fick från entercard idag, 9000kr rapporterad ränta
Har sanering, får se om man får från någon mer.

Har haft a-kassa nästan hela året.
Har skuldsanering.

Grejen är att min omprövning blev inte godkänd pga anledningar vi inte behöver gå in på men jag har haft ut ca 14.000 i månaden och betalt 10.000 på saneringen. De som har drabbats av att omprövningen inte gick igenom är där jag bor då jag inte kunnat betala hyra men tack och lov är det okej att jag bor gratis just nu så jag har kunnat leva på 4000 i månaden hela året.

Tror ni jag får lägre eller högre skatteåterbäring än normalt?

Jag har alltså tjänat mycket mindre men betalat hela året som att jag vore fast anställd.

Borde då inte min skatteåterbäring bli högre eller tänker jag fel här?

Har haft a-kassa nästan hela året.
Har skuldsanering.

Grejen är att min omprövning blev inte godkänd pga anledningar vi inte behöver gå in på men jag har haft ut ca 14.000 i månaden och betalt 10.000 på saneringen. De som har drabbats av att omprövningen inte gick igenom är där jag bor då jag inte kunnat betala hyra men tack och lov är det okej att jag bor gratis just nu så jag har kunnat leva på 4000 i månaden hela året.

Tror ni jag får lägre eller högre skatteåterbäring än normalt?

Jag har alltså tjänat mycket mindre men betalat hela året som att jag vore fast anställd.

Borde då inte min skatteåterbäring bli högre eller tänker jag fel här?
Beror på om sökanden bokar utbetalda medel mot ränta eller kapital.

Men frågan handlar väl om den inbetalda skatten, inte ev räntor som betalats i skuldsaneringen?
Personen ställer frågan i relation till de inbetalningar som gjorts i dennes skuldsanering.
För att få tillbaka för underskott av kapital måste sökanden ha bokat inbetalningarna mot ränta.
Grunden för skatteåterbäring är givetvis att det betalats för mycket skatt.
Personen nämner inget om hur mycket skatt den har betalat, endast hur mycket den har betalat på sin skuldsanering.
Vill man ha tillbaka på skatten kan man med fördel själv betala in önskat belopp till sitt skattekonto, varför man nu skulle vilja göra det.
Det bästa är att få betala kvarskatt, då har man lånat pengar räntefritt av staten.

Uppdaterad lista just nu.

Swedbank
Svea Bank
SBAB
Entercard (Remember)

Beror på om sökanden bokar utbetalda medel mot ränta eller kapital.
Har haft skuldsanering i tre år och varje år har jag varit fast anställd och fått ca 12-15 tillbaka.

Jag vet att det inte finns några garantier att få något tillbaka när man har skuldsanering men baserat på att jag nu gått ett helt år med 14.000 i månaden in och betalt 10.000 till kf.

Om vi utgår från att bolagen rapporter samma inbetalda räntor som tidigare år. Blir det då en högre eller lägre utbetalning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp