Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kommer betalningsanmärkning

Hej! Har en skuld som gick till kronofogden. Har inte skrivit på delgivningen än. Inkassobolaget säger att jag ska skriva på och sen höra av mig för betalningsplan. (Kan inte betala hela nu) Men de stoppar för verkställighet för utmätning.
De säger även att det då blir en betalningsanmärkning.
Hur fungerar det? Blir det anmärkning även om jag gör upp en avbetalningsplan med dom? Vill göra allt för att slippa anmärkning…

Ja blir det utslag så blir det anmärkning

När förfallodagen passerat du ska inbetala till kfm.
Har du inte hört av dig inom tiden blir det utslag och även om du skrivet på delgivning och godkänner skulden.

Hur stor är skulden

Hej! Har en skuld som gick till kronofogden. Har inte skrivit på delgivningen än. Inkassobolaget säger att jag ska skriva på och sen höra av mig för betalningsplan. (Kan inte betala hela nu) Men de stoppar för verkställighet för utmätning.
De säger även att det då blir en betalningsanmärkning.
Hur fungerar det? Blir det anmärkning även om jag gör upp en avbetalningsplan med dom? Vill göra allt för att slippa anmärkning…
Alltså….skriver du under på att du blivit delgiven och sen bestrider föreläggandet så kan det inte bli ett utslag. Iallafall inte just där och då.
Avgörs då eventuellt i tingsrätt/domstol eller att företaget (sökande) drar tillbaka sitt föreläggande.
Det går ju alltid att vara ”taktisk”’och bestrida för att köpa sig tid. Dock ingenting jag ska uppmuntra till, kan man så ska man betala av där och då anser jag.
Men ja i ärlighetens namn så FINNS det ju tekniskt sett en risk att du får ett utslag om du skriver under att du blivit delgiven och sen inte betalar in hela skulden. Företaget kan ju ”lura dig” och sen spela på att dom har rätten på sin sida eftersom att du efter signeringen av delgivningen inte betalade in hela skulden.
Tråkigt svar, men jag skulle råda dig till att försöka betala in hela skulden på något sett (om du kan låna av någon närstående eller så) och inte skjuta på något. I annat fall får du väl lita på företaget eller som en absolut sista utväg bestrida.
Svårt att veta som sagt, hur stor är skulden?
Om du nu är nojig, har endel dagar kvar på dig att svara innan tiden går ut för delgivningen och skulden inte är allt för stor kan du ju vänta ut tills sista dagen du behöver svara, sen har du ju 10 dagar på dig att bestrida, betala eller inte göra någonting…då kanske lönen hunnit komma så att du kan betala av allt. Då slipper både du, företaget och KFM huvudvärken.

Senast ändrad:
Bestrider man kan ju också chansen till betalningsplan minska

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp