Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kan jag ansöka om samlingslån?

Hej!

Jag har väldigt många små krediter och har lån totalt om ca 400.000 kr
Allt är krediter, kontatlån, avbetalningar etc.
Under flera år har jag försökt ansöka om ett samlingslån för att få ner
den totalt räntan och minska månadskostnaden.

Under dessa år har jag också tagit småkrediter för att rädda upp vardagen vid vissa tillfällen.

Jag har fast jobb med en inkomst på ca 30.000/mån.
Jag äger inga tillgångar och hyr min lägenhet.

Under året har jag gjort väldigt många förfrågningar och kan nu inte låna några pengar alls.

Jag har inga anmärkningar, aldrig haft och heller aldrig varit hos kronofogden.

När ett bolag ringde som erbjuder samlingslån ringde mig i början av året så dom att i april
kunde det vara möjlighet för mig att låna hela summan ovan trots min låga kreditvärdighet. Vilket inte visade sig stämma då jag fick avslag vid min ansökan i april.

När är det troligast att jag har möjlighet att ansökan om ett samlingslån?

Enligt UC har jag "mindre bra" kreditvärdighet.

Jag har gjort upp en plan att kommande 2 åren betala av så mycket som kan av dessa
lån för att sedan kunna ansöka igen.

Ska man vänta 1 år eller 2 år för att våga ansöka igen?

Vi kan omöjligt veta när det kan vara läge för dig att söka eftersom du inte skriver hur många kreditupplysningar som är gjorda och när. Men för att svara på din sista fråga så försvinner ju en kreditupplysning efter 12 månader så 2 år behöver du inte vänta när det gäller förfrågningar. Men som sagt så vet jag inte hur din situation ser ut.

Vi kan omöjligt veta när det kan vara läge för dig att söka eftersom du inte skriver hur många kreditupplysningar som är gjorda och när. Men för att svara på din sista fråga så försvinner ju en kreditupplysning efter 12 månader så 2 år behöver du inte vänta när det gäller förfrågningar. Men som sagt så vet jag inte hur din situation ser ut.

Tack för det! Hur går jag tillväga för att kolla mina egna uppgifter hos UC?

Tack för det! Hur går jag tillväga för att kolla mina egna uppgifter hos UC?
Logga in med bankid på minuc.se så ser du vilken uc risk du har i % o du kan ladda ner appen kreddy som oxå ger dig en överblick ev skaffa kreditkollen genom uc mm

Bolag som ringer, vill endast tjäna ngt på det.
Lita ej.
Bli meddlem på uc kostar 49 kr.
Där får du se, vad banker ser hos dig och hur du förbättrar ditt betyg.
Tex kreditkort som är maxat väldigt dålig för ditt betyg.

Hur många lånar har du exakt och krediter?
Antal förfrågningar?
Uc betyg

Underskott?

Jag har nu blivit medlem på min uc .
Har mindre bra kreditvärdighet och har 20,8%
UC Score är 467

Jag kollade igenom mina krediter och ser att flera står inte med bl.a Klarna. Hur kommer det sig?

Jag såg också att det fanns en kredit som jag inte utnyttjar och som jag avslutat men det var inte borttagen?!
Ringde och tog bort den direkt och får bekräftelse på det inom 24 timmar.

Mitt underskott av kapital ligger på 105 700 kr enligt 2019 års inkomst. Dvs jag betalar väldigt höga räntor.

Det är rätt så pinsamt och känsligt att outa sig så här. Men jag har i flera år tidigare misskött min ekonomi och handlat på kredit
och det får jag sota för nu. Men jag har viljan att lösa det och lever nu på väldigt lite per månad men jag klarar mig.

Har i dagarna lagt upp en plan på vilka krediter att fokusera på att betala av 2020 . Och sedan vilka under 2021 osv.
Har också spärrat mig själv på alla krediter som jag har så kan längre inte använda dom.

Där emot vore det underbart att 1 år eller 2 kunna lägga om alla lån och sätta ihop dom och få ner
månadskostnaden per månad. Men vill absolut inte chansa än.

Jag jobbar heltid + extrajobb för att få detta att gå ihop och mitt mål är inte behöva extrajobba mer eftersom är inte hållbart i längden.

Min senaste förfrågan var i juni 2020 och då gällde det en lägenhet.

Jag antar att jag först bör söka 1 juli 2021 för att få en chans och satsa på betala av krediterna?
Vilka kreditera bör man fokusera på först ?

Jag har nu blivit medlem på min uc .
Har mindre bra kreditvärdighet och har 20,8%
UC Score är 467

Jag kollade igenom mina krediter och ser att flera står inte med bl.a Klarna. Hur kommer det sig?

Jag såg också att det fanns en kredit som jag inte utnyttjar och som jag avslutat men det var inte borttagen?!
Ringde och tog bort den direkt och får bekräftelse på det inom 24 timmar.

Mitt underskott av kapital ligger på 105 700 kr enligt 2019 års inkomst. Dvs jag betalar väldigt höga räntor.

Det är rätt så pinsamt och känsligt att outa sig så här. Men jag har i flera år tidigare misskött min ekonomi och handlat på kredit
och det får jag sota för nu. Men jag har viljan att lösa det och lever nu på väldigt lite per månad men jag klarar mig.

Har i dagarna lagt upp en plan på vilka krediter att fokusera på att betala av 2020 . Och sedan vilka under 2021 osv.
Har också spärrat mig själv på alla krediter som jag har så kan längre inte använda dom.

Där emot vore det underbart att 1 år eller 2 kunna lägga om alla lån och sätta ihop dom och få ner
månadskostnaden per månad. Men vill absolut inte chansa än.

Jag jobbar heltid + extrajobb för att få detta att gå ihop och mitt mål är inte behöva extrajobba mer eftersom är inte hållbart i längden.

Min senaste förfrågan var i juni 2020 och då gällde det en lägenhet.

Jag antar att jag först bör söka 1 juli 2021 för att få en chans och satsa på betala av krediterna?
Vilka kreditera bör man fokusera på först ?

Sök på snöbollseffekten angående lån.

Det är ju tillfredsställande att satsa på dom med minst belopp så du får bort ett lån i taget och för varje lån du får bort betalar du ännu mer på nästa lån. Men det tar ju inte hänsyn till räntor.

Sök på snöbollseffekten angående lån.

Det är ju tillfredsställande att satsa på dom med minst belopp så du får bort ett lån i taget och för varje lån du får bort betalar du ännu mer på nästa lån. Men det tar ju inte hänsyn till räntor.

Det ska jag göra.
Min plan är att betala av dom minsta först så att jag löpande kan avsluta dom.

Det ska jag göra.
Min plan är att betala av dom minsta först så att jag löpande kan avsluta dom.

Det tycker jag låter som en bra plan, det ökar nog också motivationen för att orka. Att faktiskt se att dom försvinner en efter en. Sen när du kommit en bit på vägen och din kreditvärdighet ökar så kan du fundera på samlingslån. :) Mycket lycka till!

Det tycker jag låter som en bra plan, det ökar nog också motivationen för att orka. Att faktiskt se att dom försvinner en efter en. Sen när du kommit en bit på vägen och din kreditvärdighet ökar så kan du fundera på samlingslån. :) Mycket lycka till!

Jag har nu skapat ett exceldokument och staplat upp alla lån. Minsta summan först osv. Dels totala summan just per lån och dels vad jag betalar per månad.
I augusti har jag också betfrimånad på ett lån då kan jag avsluta två lån istället. Många bäckar små.
Och detta är ju verkligen mycket psykologiskt att se att det sker en förändring.

Tack så mycket för pepp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp