Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När körs lönerna!

Mellanstor koncern men i bolaget jag är anställd är vi väl runt 30 pers.
Mellanstor koncern men i bolaget jag är anställd är vi väl runt 30 pers.
Ok tack för svar :), om ett ändringsbeslut nådde mig idag borde min arbetsgivare också fått detta idag! Verkar det inte lite tight att de skulle hinna ändra min lön idag om den ska utbetalas 25/5?

Ok tack för svar :), om ett ändringsbeslut nådde mig idag borde min arbetsgivare också fått detta idag! Verkar det inte lite tight att de skulle hinna ändra min lön idag om den ska utbetalas 25/5?
Bra fråga. Ingen aning. Har aldrig haft något sådant. Men det låter lite tight.

Bra fråga. Ingen aning. Har aldrig haft något sådant. Men det låter lite tight.
Jag kunde se min lönespec igår. Om ett utmätningsbeslut hade nått min ag igår hade de alltså inte hunnit ändra. Statlig ag, typ 800 anställda.

kör löner första fredagen i månaden. lönen går inte ut innan midsommar, utan den 25:e som vanligt.

Det är väldigt olika när lönerna körs, generellt kan man säga att ju större bolag desto längre framförhållning, d v s tidigt i månaden, för oftast vill man ha semesterlöneskulden klar för att kunna se resultatet för föregående månad. I mindre/små bolag så kan man sitta i princip väldigt nära utbetalningsdatum och typ panikgöra löner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp