Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När i processen får man anmärkningen ”misskött kredit”

Hej alla kunniga,
Den 4e januari i år så blev mitt Santander privatlån uppsagt och hamnade hos Intrum den 8e.
Detta blev verkligen ett bakslag för mig då jag kämpat så otroligt hårt med att hålla mig flytande.
Nåväl lånet försvann från UC och man kan se dagen då det avslutades, jag har än så länge inte fått en anmärkning om misskött kredit. Hur lång tid kan det ta innan den syns? Vad jag förstått så brukar bankerna ge anmärkningen direkt när lånet sägs upp? Kan jag ha klarat mig eller är det bara önsketänkande?
Är det någon som har mer information om ämnet som kan dela sina erfarenheter .
Mina egna sökningar har inte resulterat i mer klokhet.

Det är inte säkert just det lånet ger missbrukad kredit. I o m att det gått vidare till Intrum så blir det ju ingen anmärkning alls så länge du kan betala på det till Intrum.
Jag hade privatlån hos Santander när det begav sej o det blev aldrig någon sån anmärkning när det sas upp. Däremot blev det ju så småningom en betalningsanmärkning då jag släppte allt till kfm inför min skuldsanering.

Missbrukad kredit är vanligt att få när krediter går till inkasso.
Inte säkert att privatlån ger den typen av anmärkning. Man brukar få den rätt fort efter inkasso.

Aha det var ju ganska lugnande att få höra, jag trodde det var standard att låneinstitutet som rapporterade till UC gav anmärkningar när lån eller krediter sägs upp.
Men tack snälla för att ni stillat min oro. Då håller jag tummarna en stund till att dom inte rapporterar in något. 😀

Aha det var ju ganska lugnande att få höra, jag trodde det var standard att låneinstitutet som rapporterade till UC gav anmärkningar när lån eller krediter sägs upp.
Men tack snälla för att ni stillat min oro. Då håller jag tummarna en stund till att dom inte rapporterar in något. 😀
Fick du en avbetalningsplan av dem? Och hur mycket var lånet på?

Vet att går Svea direkts lån till Svea inkasso är det anmärkning direkt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp