När i processen beviljas bolånet?

vi har fått lånelöfte, skrivit papper och fått ok från banken att skriva papperna.

När under processen kommer själva bolånet beviljas?

Det beror lite på vilken bank. En del banker tycker att löftet inte är så mycket värt, men har banken "sagt ok" vore det konstigt om dom ändrade sig.

Vi har ett blanco som vi tog 2018 som ej syns i UC vilket vi trodde, detta vet därför ej banken om.

Det verkar vara olika. Vet vänner som fått lånelöfte och sen när de vunnit budgivning och papper ska skrivas har lånet fixats samtidigt. Och andra vänner som när de vunnit budgivning plötsligt inte fått lån trots lånelöfte.

När jag köpte var det av en närstående så vi var in till banken och pratade och de ville ha en färsk värdering på huset men annars var allt okej. Så vi bokade en tid för att skriva papper tre veckor senare och under tiden gjordes värderingen. Sen på plats på banken andra besöket gjordes allt klart och lånet beviljades. Jag har dock för mig de faktiskt tog en ny UC igen vid besök två. För att se så inte bilden helt ändrats.

50.000 var är det, vi har bara ansökt om bolån på 1milj.

Är lugnt, så länge inte någon annan sak har hänt er ekonomiskt.

Är det belånat till 85%? Dvs handpenningen minimum som ni betalar in?

Annars släng in de där 50k i bolånet också. Kan nu dock göra efter ni signat och kör huset.

Huset är belånat 85% plus vi lånar ytterligare 120k i blanco/privatlån hade 100 själva. Husets slutpris var ca 1.3milj

Lånet är med i lånelöftet eller vad man säger, det har betalats ut.

Om vi kan bli nekade bolånet för vårt blanco helt plötsligt syns i uc innan hela bolånet betalats ut

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp