Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När hamnade ni hos kronofogden efter ni inte betalade skulderna?

Hur lång tid tog det för er från att ni inte betalade era skulder tills det hamnade hos kronofogden?

Jag har tänkt låta mina skulder hamna hos kronofogden, alltså inte betala dom från och med den här månaden, men är rädd att dom kommer ta mina pengar som jag behöver innan jag får akassa så jag har något att leva på. Får väl akassa i september eller oktober förhoppningsvis. Så tills dess är det bra om kronofogden inte kommer och tar dom pengarna.

Har haft dessa funderingar ett tag nu och det ger mig sån ångest och gör mig så stressad!

Hur lång tid tog det för er från att ni inte betalade era skulder tills det hamnade hos kronofogden?

Jag har tänkt låta mina skulder hamna hos kronofogden, alltså inte betala dom från och med den här månaden, men är rädd att dom kommer ta mina pengar som jag behöver innan jag får akassa så jag har något att leva på. Får väl akassa i september eller oktober förhoppningsvis. Så tills dess är det bra om kronofogden inte kommer och tar dom pengarna.

Har haft dessa funderingar ett tag nu och det ger mig sån ångest och gör mig så stressad!
Det är nog säkert iallafall 4-6 månader minst innan det blir tal om någon sorts utmätning.

Ta ut dina pengar i kontanter?

Undrar jag med. Hur snabbt efter att skulderna hamnat hos kfm kommer utmätningen igång på ett ungefär?

Släppte allt feb och han få inledande i juni men gissar på utmätning i augusti om jag inte fått inledande sanering. Så cirka 6 månader för mig från att jag släppte. Brukar ta ca 3 mån innan det går till inkasso beroende på bank/företag

Släppte allt feb och han få inledande i juni men gissar på utmätning i augusti om jag inte fått inledande sanering. Så cirka 6 månader för mig från att jag släppte. Brukar ta ca 3 mån innan det går till inkasso beroende på bank/företag
När fick du första utslaget hos kfm och sen papper om utmätning?

Du skriver ju att du fick inledande i juni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp