Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När göra ny ansökan?

Hej,
Jag är ny här och har dålig koll men tänker att någon av er säkert har svar på mina frågor. Jag gjorde en ansökan via Advisa för att samla lån 19/4. Nu när jag har samlat ihop lån och fått bort krediter har mitt uc-score gått från 2,8% till 0,8%. Jag undrar därför om det är dumt att göra en ny ansökan för att kanske få bättre ränta på mitt samlingslån? Får jag automatiskt avslag för att jag nyligen gjort en ansökan? Jag har en kreditupplysning registrerad och det är den från 19/4.
I övrigt har jag samma förutsättningar som min senaste ansökan och då blev jag beviljad hos Nordax med en ränta på 10.9%.

Fick du bara bud från Nordax? Du behöver nog avvakta minst 3 månader innan du gör ett nytt försök. En månad är för kort tid.

Nej fick bud hos Remember, collector, komplett, Ica-banken..minns inte om det var någon fler. Räntorna var ungefär detsamma på alla, Nordax var lägst. Jag har tyvärr ganska låg deklarerad inkomst från 2020 då jag studerade en del av året och det påverkar ju tyvärr negativt.
Men då gör jag nog så att jag avvaktar några månader då. Det känns dumt att söka och få en upplysning om jag ändå inte kommer få bättre bud.

Jag skulle nog vänta åtminstone 2 månader men helst 3 månader. Då känner sig nog bankerna lugnare. Prova dessutom någon av de andra låneförmedlarna då, det kan påverka vilka erbjudanden du får.

10% ränta. Vad har du för inkomst och lån/krediter? Och vilket belopp sökte du på och vart beviljad?

Avvakta! Jag gjorde misstaget att söka för tidigt efter jag fått ett lån, väntade inte ens 30 dagar. Efter 3 månader gick det bra igen att söka/få nytt lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp