Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När försvinner betalningsanmärkningar efter avslutad skuldsanering?

Såhär ser en kreditupplysning ut på mig en månad efter avslutad skuldsanering.
Hade mailat utredning och säga åt dom att ta bort anmärkningen

Anmärkningen finns inte kvar efter 5 år så något fel har dom gjort

Min skuldsanering löper ut i början på juni, men om jag gör en kreditupplysning på mig själv nu, så har jag 1 anmärkning, och det är ett skuldsanering är beviljad i september. Inget om inledande. Min undran är då, har dom gjort fel, eller kommer den ”skuldsanering beviljad” med datum i september ändå nollställas 5 år från inledande, alltså juni?

Min skuldsanering löper ut i början på juni, men om jag gör en kreditupplysning på mig själv nu, så har jag 1 anmärkning, och det är ett skuldsanering är beviljad i september. Inget om inledande. Min undran är då, har dom gjort fel, eller kommer den ”skuldsanering beviljad” med datum i september ändå nollställas 5 år från inledande, alltså juni?
Den nollställs 5 från datum för inledande. Det datumet hittat du på mina sidor hos kfm under din sanering.

När du får inledande sanering så får man en anmärkning som heter typ "inledd skuldsanering" . När den sen vinner laga kraft övergår den anmärkningen till "skuldsanering beviljad". Det är därför det ser ut så på din UC. Det är dock fortf 5 år efter inledande som gäller när anmärkningen försvinner.

För mig står det såhär:

Startdatum
1 juni 2021
Beräknat slutdatum
Den sista juni 2026

Gissar på att min betalningsanmärkning försvinner slutet på juni.

När du får inledande sanering så får man en anmärkning som heter typ "inledd skuldsanering" . När den sen vinner laga kraft övergår den anmärkningen till "skuldsanering beviljad". Det är därför det ser ut så på din UC. Det är dock fortf 5 år efter inledande som gäller när anmärkningen försvinner.
Tack Annlo!
Det som fick mig att fundera var kaffesumps bild. Skrämde mig att min anmärkning skulle ligga kvar till beslutande datum, eftersom det stod samma på min. Dock är ju min inte klar förrän början på juni. Ville mest försäkra mig om det var likadant för er andra och allt var korrekt so far. :folded: :faceheart:

Tack Annlo!
Det som fick mig att fundera var kaffesumps bild. Skrämde mig att min anmärkning skulle ligga kvar till beslutande datum, eftersom det stod samma på min. Dock är ju min inte klar förrän början på juni. Ville mest försäkra mig om det var likadant för er andra och allt var korrekt so far. :folded: :faceheart:
Det såg likadant ut för mej då jag hade sanering. Inledd 22/5 o beslutad i september men anmärkning försvann 22/5. El den var borta den 22/5.

Det såg likadant ut för mej då jag hade sanering. Inledd 22/5 o beslutad i september men anmärkning försvann 22/5. El den var borta den 22/5.
Nu förstår jag inte, stod båda kvar på dig? För på mig står det såhär:
På UC: ”2021-09-13 Skuldsanering beviljad”
Creditsafe på bilden nedan

Bilagor

• IMG_4806.png
    IMG_4806.png
    90.5 KB · Visningar: 21
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp