Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När försvinner avbetalt lån & ang medlåntagare

Tänkte kolla om någon här har en avancerad gissning att komma med som kan hjälpa mig.

Lån och krediter: nästan 200000
UC-risk: 31.2%
12 förfrågningar
Inga skulder hos KF
Inga anmärkningar
Inkomst 2019: ca 320000

Jag har en familjemedlem som eventuellt är villig att ta ett lån åt mig för att betala mina lån och krediter. Det jag undrar är då hur pass lång tid efter att lån och krediter är betalda som de försvinner från uc?
Och kan man på ett ungefär veta hur snabbt efter jag kan ta ett eget lån på hela beloppet för att betala min familjemedlem. För den vill inte stå på lånet en längre tid pga sin egen kreditvärdighet.
Tacksam för svar!

12 månader tar det innan alla spår är borta

Betyder det att jag kan glömma att ta ett eget lån på hela beloppet innan 12 månader har gått?

Betyder det att jag kan glömma att ta ett eget lån på hela beloppet innan 12 månader har gått?
Absolut inte, när dina lån och krediter är borta, så kommer ditt betyg sjunka. Likväl som när förfrågningarna försvinner allt eftersom. Har du flera krediter som är utnyttjade till Max? Är dina förfrågningar färska?

Ja jag har flera krediter som är utnyttjade till max. Fyra av mina 12 ff är borta till november. Sista försvinner i april 2021. Frågan är ju om det skulle vara möjligt för mig att få ett lån på hela beloppet i november när fyra ff har försvunnit. Och självklart då om skulderna och krediterna är borta.

Ja jag har flera krediter som är utnyttjade till max. Fyra av mina 12 ff är borta till november. Sista försvinner i april 2021. Frågan är ju om det skulle vara möjligt för mig att få ett lån på hela beloppet i november när fyra ff har försvunnit. Och självklart då om skulderna och krediterna är borta.
Om 4 förfrågningar är borta tills november, samt dina krediter och lån är borta också. Så kommer du få erbjudanden när du söker då, sen vad du har för betyg då kan ingen svara på, men förmodligen inom kategorin ”bra”.

Men du kan väl gardera dig och säga att familjemedlemmen endast behöver stå på ett lån åt dig i Max 6 månader? Går hen med på det så blir det ju kanonbra.

Tack så mycket för din tid och dina svar. Uppskattas väldigt mycket!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp