Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När får man egentligen anmärkning?

Hade flera ärenden hos KFM, dem knackade på min dörr, samt mitt norwegian lån på 35k gick till kronofogden........ tog ett stort lån för att lösa alla skulder hos kfm och till min stora förvåning ser jag inga anmärkningar på min senaste UC...... hur långt ska det gå tills man får en sådan betalningsanmärkning?

Du får betalningsanmärkning när KFM har gjort ett utslag, eller ärendet gått till Tingsrätten - där det blivit antingen en dom, eller en tredoskodom.

Eller när en skuld till staten restförs hos kronofogden och man påbörjat indrivningsåtgärder, alternativt att man redan har skulder för indrivning, då ramlar det in direkt när det restförs.

Man får aldrig anmärkning utav en vanlig "dom" från tingsrätt.
Bara genom utslag från KFM eller tredskodom från TINGSRÄTT. Blir enbart skuldsaldo hos UC via en vanlig dom som såklart övergår till historiskt skuldsaldo om man inte betalar. Osv löneutmätning på det.

Är ett betalningsföreläggande=betalningsanmärkning?

Nej

Ett betalningsföreläggande betyder bara att någon vill ha hjälp av kfm att driva in en skuld, om du med ger skulden och inte kan betala den då blir det jobbigt.

Fast vissa kollar om du haft betalningsföreläggande och nekar då lån, dessa betyder ju egentligen ingenting för de sökande kan ju har gjort fel (jag vet)

Ett betalningsföreläggande betyder bara att någon vill ha hjälp av kfm att driva in en skuld, om du med ger skulden och inte kan betala den då blir det jobbigt.

Fast vissa kollar om du haft betalningsföreläggande och nekar då lån, dessa betyder ju egentligen ingenting för de sökande kan ju har gjort fel (jag vet)

är man enskild näringsidkare är betalningsföreläggande en betalningsanmärkning kan tilläggas..

Nja, är det verkligen så? Det är väl bara för juridiska personer som förelägganden listas.

Jag mailade och frågade uc för några månader sedan och dom sa att så var fallet.

Vill minnas att jag även sett någon kreditupplysning när jag i ett läge tog in kreditupplysningar på tilltänkta leverantörer, och en var enskild näringsidkare och hade lite föreläggaden..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp