Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När får man betalningsanmärkning?

Hej,
Jag har aldrig haft betalningsanmärkning och undrar när man får det?
Säg att jag inte betalar mina fakturor och de går till inkasso, och inkasso godkänner avbetalningsplan, får jag trots detta betalningsanmärkning?
Eller får man betalningsanmärkning ”bara” om inkasso vill ha hela skulden utan avbetalning och lämnar över till Kronofogden?

Du får en betalningsanmärkning nör kronofogden driver in skulden mannen.. När du fått brevet skuld att betala.

Du får en betalningsanmärkning nör kronofogden driver in skulden mannen.. När du fått brevet skuld att betala.

Nja, delvis rätt, om detr tex bilskatt.
Annars:
Du får anmärkning när du får hem brevet utslag

Om ett Inkassobolag skickar din skuld till kfm så kommer du först att få ett betalningsföreläggande med delgivningskvitto fr kfm som de vill att du skriver under och skickar in. Då har du 10 dagar på dig att betala (eller bestrida om du anser att skulden är felaktig). Om du inte betalar inom den angivna tiden (10 dagar från att du skrivit under delgivningskvittot) så får du en anmärkning och ett brev hem från kfm att du fått utslag och skuld att betala (alltså Kfm har fastslagit skulden).

Om du skulle få ett betalningsföreläggande så kan du för att köpa dig lite extra tid låta bli att skriva under och skicka in den. Då kommer det en påminnelse efter ca 10 dagar. Skickar du inte in påminnelsen heller så kommer kfm att komma hem till dig och är du inte hemma så lämnar de en lapp (som jag har förstått det), får de inte tag på dig och du inte skriver under eller ringer dem så kan de komma till ditt jobb. Själv har jag dock alltid stannat vid steg två, alltså jag skriver under påminnelsen, har aldrig vågat att inte göra det. och har alltid lyckats betala innan det blivit utslag.

En del räkningar som Csn och andra statliga skulder ger utslag direkt = anmärkning direkt.

Hoppas det löser sig för dig och att du förblir utan anmärkningar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp