Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När blir ni skuldfria?

Nån som är insatt i frågan... varför beslutar inte politikerna om att räntan ska frysas helt när ens skulder kommer till Kfm. Skulle inte fler får chansen att betala av sina skulder i så fall? Kostar inte skuldsanering så pass mkt så att det blir mer lönsamt att man ges chansen att betala tillbaka sina skulder än att skulderna växer katastrofalt och man får skuldsanering?
Hur kan det ens vara lagligt att ens skulder ska växa med 15 000 i månaden eller liknande? Det är horribelt. Man blir livegen. Aldrig skuldfri. Och det pga alla räntor som läggs på. Finns det inga påtryckningar hos politikerna att se över frågan om skuldsättning. Det känns som att det duttas hit och ditt (lagen om räntetak t ex) med tandlösa lagändringar som knappt hjälper ngt.

Jag kan tänka mig att det skulle kunna bero på att det inte ska löna sig att inte betala.
Om du har ett lån med 5% ränta, verkar det inte lite konstigt om räntan blev 0 för att du hoppar över massor med betalningar?

Jag kan tänka mig att det skulle kunna bero på att det inte ska löna sig att inte betala.
Om du har ett lån med 5% ränta, verkar det inte lite konstigt om räntan blev 0 för att du hoppar över massor med betalningar?
Sant, men det kunde varit ett alternativ till skuldsanering och skulle i så fall prövas på samma sätt. När jag hade det som värst hade jag betalt över 800 tkr utan att skulden minskat nämnvärt, men utan eller med mycket låg ränta så skulle jag ha kunnat betala av skulden utan skuldsanering, det finns säkert fler i samma sits. Bedömningen skulle vara om man kan bli skuldfri på det sättet låt oss säga 5 - 15 år (är väl den bortre gränsen för skuldsanering).

Sant, men det kunde varit ett alternativ till skuldsanering och skulle i så fall prövas på samma sätt. När jag hade det som värst hade jag betalt över 800 tkr utan att skulden minskat nämnvärt, men utan eller med mycket låg ränta så skulle jag ha kunnat betala av skulden utan skuldsanering, det finns säkert fler i samma sits. Bedömningen skulle vara om man kan bli skuldfri på det sättet låt oss säga 5 - 15 år (är väl den bortre gränsen för skuldsanering).

Då finns ju redan skuldsanering som mycket väl kan fungera precis sådär

Blir skuldfri om ca 3 år :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp