Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

när blir det utmätning

ärenden hos inkasson eller andra företag kan läggas på sk långtidsbevakning.men förstår inte riktigt vad Idle menar i detta fallet.
har själv utmätning via lön o har flera skulder som väntar på att få hamna hos kfm.men eftersom kf redan drar maxbelopp från min lön så får andra vänta,läggs på bevakning,jag har aldrig hört eller varit med om i mitt fall att ärenden läggs på bevakning i andra fall utom i utmätning.
ärenden som varit hos tingsrätten och man förlorar så får man anm och hamnar hos kfm.vinner man ja då är det ju avslutat,kan inget utmätas pga ingen eller låg inkomst t tex då läggs det också på bevakning.och ja räntor och andra avgifter läggs på alla ärenden som väntar och det är inte alls bra.skulden ökar iom det.

men kanske de brukar lägga ärenden i bevakning i andra situationer också men inget av mina skulder har det.o inget jag läst om

Nej du får ingen anmärkning om du förlorar målet i tingsrätten. Du får en anmärkning om du inte dyker upp. Du kan alltså kort och gott kliva in på tingsrätten, upplysa samtliga i rummet om att du är på plats och sedan lämna Tingsrätten. Dyker du inte upp eller har något ombud så blir det en tredskodom. Innan utslag så kontrollerar tr att Inkassobolaget ersättningskrav är skäligt. Normalt så får du betala 600 kr för onkassobolagets utgifter.

Det brukar heta att varje part står för sina egna kostnader.

Saknar du bevisning som styrker din bestridan så vinner Inkassobolaget. De kan sedermera kontakta fogden för att driva in den summa som fastställs i tingsrätten.

Du får då ett skuldsaldo som är utmätningsbart men betalningsanmärkning får du INTE.

Denna modell är ju självklart meningslös om du inte har uppstått att betala din skuld. Den är tillför att slippa en betalningsanmärkning.

Det finns flertalet inkassobolag som försöker driva in de skulder som redan är registrerade i den avbetalningsplan som är fastslagen av KM. Det gäller att veta vad man betalar till.

Jag har en gång betalt in 1800 kr på en skuld som var på 1400 kr inkl ränta. Tror ni att jag fick en utbetalningsavi på överskottet?

Svalan

Dvs de återkallande fodran efter ditt bestridande men kommer att söka dig igen eventuell sälja skulden till annan aktör. Är dock osäker på hur detta sker till fullo.

Har aldrig varit med om det sistnämnda då jag ämnar lösa mina skulder innan utslag i TR.

Jag tycker samtliga skuldsatta skall kräva ut sina registerutdrag PL 26. Ni kommer snart att märka vilka svårigheter flertalet aktörer har att delge er den informationen trots att detta är en lagstadgad rättighet.

Senast ändrad:
idle

hej idle
du verkar kunna detta med KFM och tingsrätt
vad menas med stämning och föreläggande (tingsrätt)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp