Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När betalas den nya lönen ut?

Myra, löste det sig med utbetalnigsavi och det där?
Det spelar mig veterligen ingen roll om man är kollektivanställd eller tjänsteman, utan det som spelar roll är om man har månadslön eller ej. Jag har aldrig hört talas om månadslön som inte betalas ut för innevarande månad.
jag är heltidsanställd och har månadslön, kollektivavtal och får min lön månaden efter. jag jobbar dock i en bransch med många timanställda.
tycker att det känns skönt att få månaden efter så att man har mer tid på sig att landa ifall man slutar eller att något händer, men jag minns när jag började för 11 år sedan och föregående oseriösa arbetsgivare inte hade betalat ut någon lön på 3 månader (mitt första jobb och jag fick ingen första lön) en kollega frågade mig vad jag skulle äta till lunch och min lunch budget var 5kr och det fanns inget IKEA att köpa korv på :(

Nivån på flera inlägg i den här tråden är under all kritik. Ni som känner er träffade kan kanske tala ut i PM istället för att göra information i trådarna svår att hitta?

Till sakfrågan så fick jag lön månaden efter arbetad månad när jag jobbade som IT-konsult, trots att uppdraget var fast och tillsvidarelöpande. När jag sedan gick över till att bli anställd hos de jag "konsultat" hos fick jag istället två månadslöner den första månaden. Good times :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp