Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När betalas den nya lönen ut?

Min sambo har börjat på ett nytt jobb den 1 augusti. Han kommer få 8000 kr från sitt gamla jobb den 25/8. Han säger att han även kommer att få lön från den nya jobbet men är det inte så att lönen betalas ut i efterskott... alltså för augusti så kommer lönen den 25/9?

Han har inte haft ngt uppehåll mellan jobben utan slutat på sitt gamla sista juli och börjat på det nya 1/8.

Jag hoppas att han har rätt för om jag har rätt så blir det katastrof!

Någon som vet hur det fungerar?

Min sambo har börjat på ett nytt jobb den 1 augusti. Han kommer få 8000 kr från sitt gamla jobb den 25/8. Han säger att han även kommer att få lön från den nya jobbet men är det inte så att lönen betalas ut i efterskott... alltså för augusti så kommer lönen den 25/9?

Han har inte haft ngt uppehåll mellan jobben utan slutat på sitt gamla sista juli och börjat på det nya 1/8.

Jag hoppas att han har rätt för om jag har rätt så blir det katastrof!

Någon som vet hur det fungerar?

Om han har fast månadslön, så bör han få sin lön den 25:e innevarande månad. Det brukar enkom vara timavlönade, som får lönen månaden efter.

Om han har fast månadslön, så bör han få sin lön den 25:e innevarande månad. Det brukar enkom vara timavlönade, som får lönen månaden efter.
Tack för svar, hoppas det är så.

Men för vilka dagar i augusti kommer han få lön? From 1/8 t o m ??? Kör de inte lönerna någon gång i mitten av månaden?
Han har fast månadslön.
Ja, jag jobbar extra som timanställd och får lönen nästkommande månad.

Tack för svar, hoppas det är så.

Men för vilka dagar i augusti kommer han få lön? From 1/8 t o m ??? Kör de inte lönerna någon gång i mitten av månaden?
Han har fast månadslön.
Ja, jag jobbar extra som timanställd och får lönen nästkommande månad.

Om han har månadslön, så får han lön för HELA månaden den 25:e aug. Avvikelser (t.ex. sjukdom, föräldrarledighet, etc) för augusti rapporteras in i början av september till chefen och avdrag sker på september lönen.
Löneavdelningen kör lönerna vid en specifik tidpunkt i månaden, så är det alltid, men som sagt, avvikelser rappprteras i början av nästa månad.

Ganska säker på att augusti lönen kommer han först få i september. Ingen lön från nya jobbet i augusti alltså. Det han får i augusti är innestående lön från gamla jobbet från juli.

Ganska säker på att augusti lönen kommer han först få i september. Ingen lön från nya jobbet i augusti alltså. Det han får i augusti är innestående lön från gamla jobbet från juli.

Nej, inte om han har månadslön.... Det har jag aldrig hört...brukar enkom gälla timanställda/timavlönade...

Om han har månadslön, så får han lön för HELA månaden den 25:e aug. Avvikelser (t.ex. sjukdom, föräldrarledighet, etc) för augusti rapporteras in i början av september till chefen och avdrag sker på september lönen.

Åh vad jag hoppas att du har rätt, har bett honom fråga lönekontoret men är orolig så klart.

Det är vad jag själv befarar men som sagt jag har timlön och den kommer månaden efter men får månadslön kankse finns hopp att det är andra regler som Kimsan säger.

Löneavdelningen kör lönerna vid en specifik tidpunkt i månaden, så är det alltid, men som sagt, avvikelser rappprteras i början av nästa månad.
Stämmer för de flesta månadsavlönade, framförallt på tjänstemannasidan, så har vi det på mitt jobb och tidigare har jag jobbat som löneförättare och månadslön betalades alltid ut för innevarande månad, d v s en del blir förskott för resterande månad. Avvikelser som Kimsan72 skriver hanteras däremot månaden efter. Jag är ganska säker på att han får lönen den 25/8.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp