Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När bäst att ansöka, behöver råd UC betyg är 10,5 med 12ff

Det är kreditkortet och antalet FF, när går resten av FF ut?
Det bör gå minst sex månader sen din sista FF.
Jag har en ff som går ut i Januari samt 1 i Februari sen så tänkte jag mig inte för i våras så har 6 st mellan Mars-Maj.
Jag gick in på min sida på Lendify och tittade och där kan jag ändra återbetalningstiden så att jag får ner den kostnaden till 860kr i månaden men är orolig för att dom gör en ff om jag skulle göra det.

Jag har en ff som går ut i Januari samt 1 i Februari sen så tänkte jag mig inte för i våras så har 6 st mellan Mars-Maj.
Jag gick in på min sida på Lendify och tittade och där kan jag ändra återbetalningstiden så att jag får ner den kostnaden till 860kr i månaden men är orolig för att dom gör en ff om jag skulle göra det.
Det var Sevenday jag kan ändra återbetalningstiden på och inte Lendify

Kontakta dem för amorteringsfritt och var noga med att de inte tar ny FF.

Skulle säga att det vore bra om du kommer ner ännu mer i riskprognoser. Jag gissar att det är dina 12 förfrågningar som gör att ditt betyg ligger över 10 %, det vore önskvärt att komma ner under 4 %.

Kan du vänta ut fler förfrågningar så skulle jag ha gjort det.

Tror inte att de 30 000 kommer vara en dealbreaker utan mer att du har +10 förfrågningar.
Nu uppdaterades mitt UC med dom 30000 och då sjunk mitt betyg till 20

Nu uppdaterades mitt UC med dom 30000 och då sjunk mitt betyg till 20

Jo men du behöver låta tiden ha sin gång, vänta ut FF och betala av så mycket du kan på ditt kreditkort.
Vilket kreditkort har du?

Jo men du behöver låta tiden ha sin gång, vänta ut FF och betala av så mycket du kan på ditt kreditkort.
Vilket kreditkort har du?
Okey så det borde alltså sjunka rätt mycket bara jag väntar ut 2 ff?
Jag har Norwegian

Du borde vänta ut fler FF än så.
Om det är möjligt att betala räkningar från Norwegian, kan du sätta in hela lönen på kreditkortet och sedan betala alla räkningar därifrån.
Kanske mer värt månaden innan du tänkt söka medlemslån. Jag skulle vänta tills du har under 4 i kreditbetyg.

Hur bråttom är det egentligen?

Om det är möjligt att betala räkningar från Norwegian, kan du sätta in hela lönen på kreditkortet och sedan betala alla räkningar därifrån.
Kanske mer värt månaden innan du tänkt söka medlemslån. Jag skulle vänta tills du har under 4 i kreditbetyg.

Som det ser ut just nu så går jag back lite varje månad och måste nyttja kreditkortet innan lönen kommer och då har jag ändå sagt upp både mitt internet och tv avtal jag skulle nog kunna klara mig på krediten som finns kvar på kreditkortet fram till Januari/Februari men då kommer ju mitt UC antagligen att bli ännu sämre.

Okej!
Att vänta ut är det bästa du kan göra för att få så bra möjlighet som möjligt. Annars är det lätt att man hamnar i lånesnurran så blir det ännu värre.
Har du funderat på att jämka? Har du högt underskott av kapital dvs höga räntor på dina lån? på så vis kan redan nu få ett hel del ut varje månad genom att skatte mindre och få din eventuella återbäring under ditt inkomstår.

På så vis går du inte back. Behöver inte leva på dina krediter utan betala av och på så vis få bättre betyg!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp