Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När allt är betalt..

hej vänner! Hoppas helgen har varit bra. Satt och tänkte en lång stund idag på pengar såklart. Känner emellanåt att man har lite kvar att leva på när räkningarna är betalda. Så till frågan; vad är ert önskemål (minimi) för att ni ska ha en trygg månad framför er? Förstår såklart att vissa röker, snusar, har barn etc, men på ett ungefär?

hej vänner! Hoppas helgen har varit bra. Satt och tänkte en lång stund idag på pengar såklart. Känner emellanåt att man har lite kvar att leva på när räkningarna är betalda. Så till frågan; vad är ert önskemål (minimi) för att ni ska ha en trygg månad framför er? Förstår såklart att vissa röker, snusar, har barn etc, men på ett ungefär?
Kan inte säga nån exakt summa men det tär nå fruktansvärt på mig att aldrig kunna göra nånting extra eller köpa nåt utöver. Sista dagarna innan löning är det inte roligt alls... Därför jag hoppas att jag blir skuldfri detta året så vi åtminstone har en normal lön. Min man har skuldsanering och jag vet ärligt inte om jag pallat leva så snålt i 5 år :-/
Även om man vet det finns en ljusning är det ju här och nu man lever....
Beundrar er alla härinne med många års löneutmätning och skuldsanering :)

Nä exakt. Hoppas din man är på sluttampen med sin sanering och att ni kan börja andas inom kort. När jag hade det som värst hade jag 200kr kvar att leva på varje månad... gissa hur det gick =) Nu ett par år senare känner jag avsmak för nya lån och hoppas vi alla härinne kommer att komma dit

Nä exakt. Hoppas din man är på sluttampen med sin sanering och att ni kan börja andas inom kort. När jag hade det som värst hade jag 200kr kvar att leva på varje månad... gissa hur det gick =) Nu ett par år senare känner jag avsmak för nya lån och hoppas vi alla härinne kommer att komma dit
Min man har bara haft skuldsanering ett halvår :-/
Precis så känner jag också, aldrig mer lån! Ser framemot den dan man kan spara, vilken lycka :)

Clyro86 hade du bara 200kr kvar att leva på när räkningarna va betalda? Hade du löneutmätning då? :( jag behöver inte ha så jättemycket men viktigt för mej som har en son hemma är ju att vi har mat på bordet...och att jag kan betala tågkort så jag kan åka o jobba på annan ort emellanåt...Jag har ju verkligen levt över mina tillgångar länge så för mej blir det nog en tuff match i livet att lära mej snåla...men men ”the show must go on” vänner...

Ingen löneutmätning, vägrade då att låta räkningar förfalla. Då satt jag på ett tiotal kreditkort, betala på dom och tavut dessa lika snabbt igen för att kunna gå runt. Räntorna ökar och tillslut när allt är maxat fick man vara glad om man fick ut en hundring.. därav min hemlöshet a tre månader. Var då fortfarande för stolt för att hamna hos kfm och sålde därför det hem jag bodde i och det mesta av mina tillhörigheter...

Hope, ska inte låta som någon moralkärring och säga att det blir bättre. En axelklappning kan vara att du i alla fall hade jävligt kul då och njöt av varje krona. Och nu sitter med baksmällan. Hur som. Vet inte vad du jobbar med men ett jobbyte i min värld är oftast den bästa lönehöjningen man kan få. Går det i ditt fall?

Njaa jag vet inte om jag njöt av mitt ” missbruk” spelade ju under ångest svår ångest...mitt liv har varit fullt med ångest o mindervärde...jag har adhd oxå i botten oxå...min adhd är inte bara negativ jag har alltid jobbat hårt o älskat det...tyvärr ingen balans i livet...jag jobbar som säljare i en klädbutik o där trivs jag..ingen annan utbildning har jag så det är svårt att byta jobb..

Ber om ursäkt, har nog missat speldelen i detta. Behöver du någon att prata med så finns jag här. Vill du prata privat så får du mitt nr i pm

Jag är väldigt dålig på att prata i mob då jag pratar på jobbet hela dagarna...sms går bättre...speldelen har ju varit min tillflykt för att ” glömma” o för att slappna av eller använts som en destruktiv självmedicinering...men nu försöker jag motionera istället så fort jag får tillfälle o det hjälper faktiskt väldigt bra :) har du löneutmätning nu? Du kan skicka ditt nr om du vill :)

Jag både röker och har en hel hand med barn. Jag vet att jag överlever på 4000 kvar varje månad, då har min sambo också runt 4 kvar. Så 8000 i hushållet då. Hade de inre varit för barnen så hade jag klarat mig på betydligt mindre. Denna månad hade jag dock 600 kvar men jag har klarat mig, nu fick min sambo tillbaka på skatten så jag fick ju trots allt 2000 av honom men har fortfarande dom kvar. Storhandlade på nätet denna månad en gång så jag har en faktura på mat som ska betalas den 22:a men då har jag fått barnbidrag.

Men de är helt galet vad pengarna går år sakta när man inte spelar :) känns underbart bra på ett sätt. Ska fortsätta leva snålt de månaderna som är betydligt bättre ekonomiskt och försöka betala av lån eller privatlån fortare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp