Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När är min kreditupplysning ren från skuldsaneringen?

Skulle vilja flika in med en fråga här.

Jag gör min sista betalning på min skuldsanering i mars 2026. Nu har jag ett underskott på 3000 kr när jag fick min deklaration. När min skuldsanering är slut så är vi i behov av en ny bil och då undrar jag.

När är jag "ren" i en kreditupplysning efter att min skuldsanering är avslutad? Eftersom jag gör sista betalningen i mars 2026. Bör jag vänta till i alla fall maj innan jag börjar titta på en ny bil och tar ett lån? Bör jag även ta en egen UC på mig innan jag ansöker om billån för att se vad för uppgifter som finns om mig?

Jag var klar 22 maj-22. Och fick då också ett bra UC-score. Några veckor senare, i Juni, bytte vi till nyare bil med vår gamla som kontantinsats . Det var inga problem alls.
Min UC var ren i den meningen att det fanns inga anmärkningar el sånt kvar. Sen fanns fortf kvar de som jag haft i min sanering men dessa försvann eftersom de fick utbetalning fr KFM.
Hade du 5-årig betalpan? El hade du kortare?

Jag har 5-årig betalplan. Började i mars 2021 och gör sista betalningen i mars 2026. Mina borgenärer får utbetalt i maj varje år och då kanske jag ska vänta till juli så syns inga skulder alls på UC förutom csn då.

Skulle vilja flika in med en fråga här.

Jag gör min sista betalning på min skuldsanering i mars 2026. Nu har jag ett underskott på 3000 kr när jag fick min deklaration. När min skuldsanering är slut så är vi i behov av en ny bil och då undrar jag.

När är jag "ren" i en kreditupplysning efter att min skuldsanering är avslutad? Eftersom jag gör sista betalningen i mars 2026. Bör jag vänta till i alla fall maj innan jag börjar titta på en ny bil och tar ett lån? Bör jag även ta en egen UC på mig innan jag ansöker om billån för att se vad för uppgifter som finns om mig?
Varför låna?
Den 17/3 skrev du
"Jag har haft skuldsanering i två år och har vunnit en del pengar i omgångar. Allt från ett par tusen till flera hundratusen men ingenting har hänt och pengarna sitter på mitt privatkonto."

Varför låna?
Den 17/3 skrev du
"Jag har haft skuldsanering i två år och har vunnit en del pengar i omgångar. Allt från ett par tusen till flera hundratusen men ingenting har hänt och pengarna sitter på mitt privatkonto."

Jag lånade pengar i perioden 2013-2016, därför har jag sanering. Konsumtionslån allting. Har inte spelat för en krona som jag lånat.

När skuldsaneringen kom igång men även innan det så fick jag en kick av att spela och har därefter börjat att spela men jag är inte beroende av att spela. Det har gått bra för mig, väldigt bra.

Jag lånade pengar i perioden 2013-2016, därför har jag sanering. Konsumtionslån allting. Har inte spelat för en krona som jag lånat.

När skuldsaneringen kom igång men även innan det så fick jag en kick av att spela och har därefter börjat att spela men jag är inte beroende av att spela. Det har gått bra för mig, väldigt bra.
Svarade inte på frågan direkt, pengar är inte gratis idag som tidigare.

Om du vunnit flera hundratusen som du skrev.

Svarade inte på frågan direkt, pengar är inte gratis idag som tidigare.

Om du vunnit flera hundratusen som du skrev.

Frågan var "varför låna?"

Jag tog lån 2013-2016 för renovering, resor och konsumtion, inte för att spela.

Kolla på minuc, så ser du när du kan dra igång med nya konsumtionslån

Jag var möjligen lite otydlig.
Varför, efter din skuldsanering ska du börjar direkt med billån trotts flera hundratusen kronor på ditt konto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp