Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mystisk dragning på kontot

Hej!

Lite orelaterat kanske, men handlar om pengar så....

Min fru får ibland ngn konstig dragning på 500kr på sitt konto. Hon har kontaktat banken, men de har inte kunnat ge nått svar. Så hon brukar ha pengar på annat konto och föra över när hon ska betala med kortet.

Nu drogs det 500 igen. Någon som vet hur man kan ta reda på ägare till ett nummer? Det verkar inte vara bank eller plusgiro. Kontonummer och så ett meddelande med mix av siffror och bokstäver. Ringa banken som gäller? De har inte kunnat hjälpa innan bara. Har sagt hon borde byta bank eller konto eller nått sånt.

Kopiera kontonumret och googla det?! Så har jag gjort när det har dragits nåt som jag inte vet vad det är :)

Hej!

Lite orelaterat kanske, men handlar om pengar så....

Min fru får ibland ngn konstig dragning på 500kr på sitt konto. Hon har kontaktat banken, men de har inte kunnat ge nått svar. Så hon brukar ha pengar på annat konto och föra över när hon ska betala med kortet.

Nu drogs det 500 igen. Någon som vet hur man kan ta reda på ägare till ett nummer? Det verkar inte vara bank eller plusgiro. Kontonummer och så ett meddelande med mix av siffror och bokstäver. Ringa banken som gäller? De har inte kunnat hjälpa innan bara. Har sagt hon borde byta bank eller konto eller nått sånt.
Märkligt att banken inte kan spåra det.

Låter konstigt. Hon kan gå igenom sin autogirolista och ta bort de som inte är aktuella. Ibland kan det vara en försäkring eller prenumeration som man tagit för flera år sedan som bara rullar på.

Är det någon som drar pengar bara sådär bör det polisanmälas..
Jag kommer ihåg en gång för några år sedan då drogs det 250kr/månad.. ja tänkte vafan kan det vara.... sen kom jag på att jag reggade mina kortuppgifter på en P-sida.. försökte gå in där och avsluta men det gick inte . Spärrade mitt bankkort och beställde ett nytt..det löste problemet.

Logga in på internetbanken och gå in under kontokortet. Där kan man anmäla transaktioner man anser felaktiga. Banken utreder och du får ett svar relativt fort. På Swedbank finns vid kortet en länk att klicka på som heter anmäl transaktion.

Skumt att inte banken kan säga vem som drar pengarna.
Kan det inte vara ngt lån som din fru har tagit (och förträngt)?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp