Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Ja ni.... har skrivit om det förut, att jag var orolig att när det börjat lugna ner sig med skulder och när ekonomin har stabiliserats så kommer kroppen kollapsa på nåt sätt. Har tänkt på det så många ggr.
Fick en stroke på midsommardagen! Hade sån himla himla tur att den var "lindrig". Dum som man var gick jag till jobbet som vanligt efter midsommarhelgen, tänkte att symptomen/besvären kommer försvinna, men dag 9 gick jag till VC och de beordrade mig att ta en taxi till akuten. Efter massa undersökningar och CT så blev jag inlagd men jag kände att jag mår bra, säkert ngn annan behöver sjukhussängen bättre. Avskyr sjukhus och att gå till läkare.
När de skrev ut mig frågade de hur jag tar mig hem. Hem? Jag åkte direkt till jobbet. Jag vet att de låter dumt så döm mig inte för hårt, jag känner bara att nu är sista spurten, måste hålla ut ett år till. Måste ha inkomsten!
Nu ska jag göra MR snart och har fått blodförtunnande. Blodtrycket på VC var 180/100. Har alltid haft normalt blodtryck men inte kollat det på länge.
Fan att jag har tänkt så många ggr på att nånting dåligt kommer det komma efter alla år med konstant stress!
Hur som helst är jag stolt över att jag kommit så långt! Korkat eller inte, det orkar jag inte tänka på nu.
Har fått jättebra vård, hjälp, fantastisk personal, inget att klaga på!
Kram på er <3
Jag ser ju vad som skett med mig efter min extrema stress. Inte lika allvarligt som en stroke - men likväl får jag ju sitta och ta sprutor var tredje till var fjärde vecka för att få kroppen att lugna ned sig då det har helt gått emot mig.

Så fina, kloka du - ta hand om dig! <3 Bra att du redan börjat delegera och att du redan identifierat vad som ger dig stress. Men, den inomboende stressen brukar ta ett ta att lägga sig - och tyvärr kan stressen över att man måste stressa ned stressa upp en istället. Så, ja Myra - ta hand om dig, var rädd om dig för det finns bara en av dig <3

Tack fina ni för omtanken och stöttningen <3<3<3
Idag har jag varit på ultraljud av hjärta och dessvärre så har stroken orsakat ngn skada på hjärtat (nån klaff som inte sluter tät, har inte hela bilden klar för mig än) så det kommer behövas ännu fler sjukhusbesök och undersökningar av det mindre behagliga slaget. Men jag försöker göra det bästa utav situationer, laga långkok när tid finns för att koppla av, påminna mig dagligen att vi just nu kan betala alla våra räkningar och även spara lite, vi kan inte leva lyxliv men det är heller inget som jag eftersträvar, är bara så nöjd att gå runt och ha pengar till mat och att kunna köpa ngt till barnbarnet. Det räcker gott och väl!
När jag läser vad ni skriver @Laika @Snart_klar m fl så inser jag att vi är fler som drabbats av hälsoproblem pga stress. Jag uppskattar väldigt mkt att ni tar er tid att skriva om era erfarenheter och upplevelser. Gud vad vi har gått igenom!!!
Var det värt hälsan? Nej så klart. Men nu är jag där jag är och kan bara försöka göra det bästa av situationen.

Tack fina ni för omtanken och stöttningen <3<3<3
Idag har jag varit på ultraljud av hjärta och dessvärre så har stroken orsakat ngn skada på hjärtat (nån klaff som inte sluter tät, har inte hela bilden klar för mig än) så det kommer behövas ännu fler sjukhusbesök och undersökningar av det mindre behagliga slaget. Men jag försöker göra det bästa utav situationer, laga långkok när tid finns för att koppla av, påminna mig dagligen att vi just nu kan betala alla våra räkningar och även spara lite, vi kan inte leva lyxliv men det är heller inget som jag eftersträvar, är bara så nöjd att gå runt och ha pengar till mat och att kunna köpa ngt till barnbarnet. Det räcker gott och väl!
När jag läser vad ni skriver @Laika @Snart_klar m fl så inser jag att vi är fler som drabbats av hälsoproblem pga stress. Jag uppskattar väldigt mkt att ni tar er tid att skriva om era erfarenheter och upplevelser. Gud vad vi har gått igenom!!!
Var det värt hälsan? Nej så klart. Men nu är jag där jag är och kan bara försöka göra det bästa av situationen.
Var rädd om dig! <3

Hej på er, livet rullar på! Är så enormt tacksam att alla tre medicinerna jag fått och som jag antagligen ska ta varje dag livet ut, inte är dyra.
Får träffa neurolog och gå på kontroller på VC en del, mest eftersom blodtrycket vägrar gå ner och de säger att det är stor riskfaktor för att få en till stroke! Har fått en ny medicin sen två veckor tillbaka och ska ta nya prover nu i veckan!
Jag har svårt att dra ner på tempot men försöker tänka på stress och vad jag kan göra för att minska stressnivån.
När det gäller den ekonomiska biten så kan jag inte med ord beskriva hur tacksam jag är för att jag kommit så långt. Åratal av panik, ångest och kaos och en konstant oro hur man ska klara varje månad har byts ut mot ordning och hopp. Även om jag nu oroar mig mer för hälsan så är lyckan att ha kommit så långt en ny följeslagare. Äntligen lite lugn och mindre ekonomisk stress, efter ca 13 år!!!! Och till sommaren 2026, om inget oförutsett händer så är de flesta skulderna borta, från mer än 30 olika lån och krediter ner till ca 5 på mindre belopp (bortsett fr bolån och CSN).
Det smakar så ljuvligt att kunna betala ner på sina skulder. Förstår att normala människor inte kan känna den smaken för de har inte varit i det mörker som vi alla här som kämpar som djur har varit och är.
Var rädda om er!

Jag är så himla glad att det går bra för dig. Du har rätt, när man sitter där i den mörkaste skiten och tror att ens enda framtid är att slängas i en fattiggrav därför att alla pengar gått åt till skulder till och med de sista dagarna, så kan man inte föreställa sig lättnaden av att lyckas kravla sig ur det hålet. Å andra sidan har man ju sedan alltid en viss ångest för att ramla tillbaka ner i hålet. Den ångesten tror jag aldrig kommer att gå över.

Jag är så himla glad att det går bra för dig. Du har rätt, när man sitter där i den mörkaste skiten och tror att ens enda framtid är att slängas i en fattiggrav därför att alla pengar gått åt till skulder till och med de sista dagarna, så kan man inte föreställa sig lättnaden av att lyckas kravla sig ur det hålet. Å andra sidan har man ju sedan alltid en viss ångest för att ramla tillbaka ner i hålet. Den ångesten tror jag aldrig kommer att gå över.
Som vi har kämpat!
Att alla pengar går till skulder men man ligger plus minus noll när allt övrigt är betald känns som ren lyx jämfört med att man ligger back 6-8 000 kr varje månad.
Och som du säger, ångesten finns kvar.

Hej alla vänner! Som ni kanske har märkt så har jag inte varit lika aktiv som jag brukar efter min stroke.
Det har varit en omtumlande tid med en hel del ångest över framtiden och tankar kring hur jag ska fortsätta leva mitt liv. Som ni vet så har jag jobbat heltid plus extrajobb på ca en halvtid till i månaden de senaste 10 åren! Det är dags att minska på det samt måste jag just nu ta bort allt som inte är absolut nödvändigt. Jag har lagt ner många många timmar på Forumet och fått så otroligt mkt tillbaka. Nu har jag bestämt mig att ta farväl och lägga fokus på hälsan och familjen.
Av djupet av mitt hjärta önskar jag er alla att ni når era mål och drömmar.
Tack för den här tiden och ge aldrig upp. Allt är möjligt <3

@Lånforum.se tack för förtroendet att bli moderator, nu är det dags att hitta en ny!

Hej alla vänner! Som ni kanske har märkt så har jag inte varit lika aktiv som jag brukar efter min stroke.
Det har varit en omtumlande tid med en hel del ångest över framtiden och tankar kring hur jag ska fortsätta leva mitt liv. Som ni vet så har jag jobbat heltid plus extrajobb på ca en halvtid till i månaden de senaste 10 åren! Det är dags att minska på det samt måste jag just nu ta bort allt som inte är absolut nödvändigt. Jag har lagt ner många många timmar på Forumet och fått så otroligt mkt tillbaka. Nu har jag bestämt mig att ta farväl och lägga fokus på hälsan och familjen.

@Lånforum.se tack för förtroendet att bli moderator, nu är det dags att hitta en ny!
Du är värd allt lugn! Du är så klok men hoppas du tittar in då o då ❤️

Önskar dig all lycka!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp