- Meddelanden
- 206
- Mottagna reaktioner
- 227
- Poäng
- 397
Jag ser ju vad som skett med mig efter min extrema stress. Inte lika allvarligt som en stroke - men likväl får jag ju sitta och ta sprutor var tredje till var fjärde vecka för att få kroppen att lugna ned sig då det har helt gått emot mig.Ja ni.... har skrivit om det förut, att jag var orolig att när det börjat lugna ner sig med skulder och när ekonomin har stabiliserats så kommer kroppen kollapsa på nåt sätt. Har tänkt på det så många ggr.
Fick en stroke på midsommardagen! Hade sån himla himla tur att den var "lindrig". Dum som man var gick jag till jobbet som vanligt efter midsommarhelgen, tänkte att symptomen/besvären kommer försvinna, men dag 9 gick jag till VC och de beordrade mig att ta en taxi till akuten. Efter massa undersökningar och CT så blev jag inlagd men jag kände att jag mår bra, säkert ngn annan behöver sjukhussängen bättre. Avskyr sjukhus och att gå till läkare.
När de skrev ut mig frågade de hur jag tar mig hem. Hem? Jag åkte direkt till jobbet. Jag vet att de låter dumt så döm mig inte för hårt, jag känner bara att nu är sista spurten, måste hålla ut ett år till. Måste ha inkomsten!
Nu ska jag göra MR snart och har fått blodförtunnande. Blodtrycket på VC var 180/100. Har alltid haft normalt blodtryck men inte kollat det på länge.
Fan att jag har tänkt så många ggr på att nånting dåligt kommer det komma efter alla år med konstant stress!
Hur som helst är jag stolt över att jag kommit så långt! Korkat eller inte, det orkar jag inte tänka på nu.
Har fått jättebra vård, hjälp, fantastisk personal, inget att klaga på!
Kram på er![]()
Så fina, kloka du - ta hand om dig!
Bra att du redan börjat delegera och att du redan identifierat vad som ger dig stress. Men, den inomboende stressen brukar ta ett ta att lägga sig - och tyvärr kan stressen över att man måste stressa ned stressa upp en istället. Så, ja Myra - ta hand om dig, var rädd om dig för det finns bara en av dig