Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Liten uppdatering!
Har avslutat sambons Elpy
Har avslutat Gothia... otrolig känsla att ha betalat in det sista efter att ha haft skulder hos Gothia sen 2013. Där ingick även Vivus så väldigt skönt att blir nollad där. Ringde för att säkerställa att jag är skuldfri hos dem och när hon bekräftade det så sa jag Tack för all hjälp och vi kommer aldrig mer att ses igen och hon skrattade.
Förra året hade jag 7 olika inkassoärenden som just nu har minskat till bara två stycken som båda ligger hos Svea och på den ena har jag fryst ränta (Everyday+).
Skatteåterbäringen ligger kvar på kontot, har "bara" betalat av ca 7000 kr skatteskuld. Resten ska sparas på buffertkontot men även investeras (en del). Sambons återbäring har vi också sparat än så länge (lagt in 5000 kr i olika fonder) och del av resterande kommer ev användas till en resa (som inte jag kommer följa med på, eget val!)
Ytterligare små lån och krediter kommer försvinna innan året är slut. Det som blir över ska fördelas mellan snöbollen och olika sparkonton.

NU har jag kommit till den punkten där jag faktiskt tycker att det är roligt att betala räkningar och ser fram emot det! Sjukt att se fram emot en sådan sak som de flesta normala människor tycker är en ganska tråkig syssla. Men jag vet att ni som levt med marginaler på minus sidan och där varje månad är en kamp kan förstå känslan. Min kamp har pågått i 14 år!!!!! Det finns skulder kvar så resan är inte slut än men livet har blivit bättre när skuld efter skuld försvinner ur bilden!
Både trevlig och peppande läsning! Bra jobbat

Ja ni.... har skrivit om det förut, att jag var orolig att när det börjat lugna ner sig med skulder och när ekonomin har stabiliserats så kommer kroppen kollapsa på nåt sätt. Har tänkt på det så många ggr.
Fick en stroke på midsommardagen! Hade sån himla himla tur att den var "lindrig". Dum som man var gick jag till jobbet som vanligt efter midsommarhelgen, tänkte att symptomen/besvären kommer försvinna, men dag 9 gick jag till VC och de beordrade mig att ta en taxi till akuten. Efter massa undersökningar och CT så blev jag inlagd men jag kände att jag mår bra, säkert ngn annan behöver sjukhussängen bättre. Avskyr sjukhus och att gå till läkare.
När de skrev ut mig frågade de hur jag tar mig hem. Hem? Jag åkte direkt till jobbet. Jag vet att de låter dumt så döm mig inte för hårt, jag känner bara att nu är sista spurten, måste hålla ut ett år till. Måste ha inkomsten!
Nu ska jag göra MR snart och har fått blodförtunnande. Blodtrycket på VC var 180/100. Har alltid haft normalt blodtryck men inte kollat det på länge.
Fan att jag har tänkt så många ggr på att nånting dåligt kommer det komma efter alla år med konstant stress!
Hur som helst är jag stolt över att jag kommit så långt! Korkat eller inte, det orkar jag inte tänka på nu.
Har fått jättebra vård, hjälp, fantastisk personal, inget att klaga på!
Kram på er <3

Ja ni.... har skrivit om det förut, att jag var orolig att när det börjat lugna ner sig med skulder och när ekonomin har stabiliserats så kommer kroppen kollapsa på nåt sätt. Har tänkt på det så många ggr.
Fick en stroke på midsommardagen! Hade sån himla himla tur att den var "lindrig". Dum som man var gick jag till jobbet som vanligt efter midsommarhelgen, tänkte att symptomen/besvären kommer försvinna, men dag 9 gick jag till VC och de beordrade mig att ta en taxi till akuten. Efter massa undersökningar och CT så blev jag inlagd men jag kände att jag mår bra, säkert ngn annan behöver sjukhussängen bättre. Avskyr sjukhus och att gå till läkare.
När de skrev ut mig frågade de hur jag tar mig hem. Hem? Jag åkte direkt till jobbet. Jag vet att de låter dumt så döm mig inte för hårt, jag känner bara att nu är sista spurten, måste hålla ut ett år till. Måste ha inkomsten!
Nu ska jag göra MR snart och har fått blodförtunnande. Blodtrycket på VC var 180/100. Har alltid haft normalt blodtryck men inte kollat det på länge.
Fan att jag har tänkt så många ggr på att nånting dåligt kommer det komma efter alla år med konstant stress!
Hur som helst är jag stolt över att jag kommit så långt! Korkat eller inte, det orkar jag inte tänka på nu.
Kram på er <3
Oj Myra ta hand om dig
Ja man ska vara rädd om sig och detta visar att ekonomisk stress påverkar oss mer än vad vi tror vi är människor och kroppen behöver återhämtning och till slut orkar inte kroppen
Vi är inte mer än människor även om vi har skulder. Vi är inte felfria och inte perfekta men värdefulla och man ska vara rädd om sin hälsa. Många med skulder mår också dåligt stress psykisk ohälsa osv.
Har sjölv mått rejält dåligt men tog hjälp och fick fantastisk vård så ta hjälp är inte fel. Jag mår bättre idag
Myra ta hand om dig och sätt hälsan först

Kram på er <3
Ta hand om dig! <3

Heja Myra <3!

Du har mitt stöd 100% alltid!

Kram på er <3
Men fy så otäckt! Med erfarenhet av stroke i mitt jobb o hos anhöriga som drabbats så säger jag...Vila och ta hand om dej! Men jag förstår dej då jag själv är sån som bara kör på o tänker "det går över..."
Kram <3

Kram på er <3
Herregud, du måste vara rädd om dig det är kroppens sätt att säga till att nu är det nog.
Jag har full respekt för ditt val men måste säga att du leker med livet.
Krya på dig. ❤️

Men fy så otäckt! Med erfarenhet av stroke i mitt jobb o hos anhöriga som drabbats så säger jag...Vila och ta hand om dej! Men jag förstår dej då jag själv är sån som bara kör på o tänker "det går över..."
Kram <3
Ja, det känns otäckt, hade tänkt mig andra scenarios, inte stroke men nu är det som det är! Ja, då är vi två som kör ända in i kaklet!

Herregud, du måste vara rädd om dig det är kroppens sätt att säga till att nu är det nog.
Jag har full respekt för ditt val men måste säga att du leker med livet.
Krya på dig. ❤️
Jag skulle antagligen säga samma sak till en vän i samma situation. Jag fattar, tro mig. Men samtidigt blir det svårt att "vila" om jag ska tänka på att i slutet av månaden kommer räkningar inte kunna betalas då pengarna inte kommer räcka... och bara tanken ger mig puls! Jag skulle aldrig orka att gå igenom samma som jag redan gått igenom, påminnelse efter påminnelse, samtal och mejl med hot var och varannan vecka, inkasso och förelägganden och allt detta! Nej jag har inte de krafterna längre. Jag ska försöka minska på stressen, börja med promenader, prioritera sånt jag tycker om att göra, jobba lite mindre på extrajobben så får vi se. Mentalt finns det ett förre midsommardagen och ett efter, absolut! Jag är medveten om att jag har fått en stroke och lever och mår bra men att många andra får bestående men redan efter första stroken. Jag tar det med mig. Jag har inte fyllt 60 än!
Kommer veta mer om mitt tillstånd efter magnetröntgen och efter att jag gjort ett antal 24-timmars ang blodtrycket (de ville inte sätta behandling förrän jag gjort några stycken)
Jag kan ha fel men jag tror att man lika gärna kan få en stroke även om man är hemma men har mkt stress över ekonomin, jag vet inte!

Snälla du, var rädd om dig! <3
Jag dömer dig inte för något, men jag blir på riktigt bekymrad över att du fortsätter köra på. Om ekonomin är den stora stressen och det är det som känns viktigast, se då för guds skull till att allting annat får vara sekundärt ett tag! Sänk ribban med precis allt annat och ge sig själv extra vila. En timmes extra sömn per natt, en powernap på dagen, en stund för meditation. Men ge kroppen lite avlastning. Jag jobbar i vården och jag ser det alldeles för ofta, hur en liten stroke inte togs på allvar, och en andra stroke blev en massiv och med oåterkalliga men. I all välmening, var försiktig med din hälsa på alla sätt du kan. Styrkekramar till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp