Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Tack för omtanken, det betyder massor!
Det är väl bra med mig, "bara" livet som kom emellan<3
Vet inte varför jag bara inte kunde skriva som det är, det har varit skit på flera olika plan och jag kämpar med mitt mående mitt i allt som har kommit över mig men jag kommer ta mig igenom den här utmaningen också.
Så, nu skrev jag ett ärligare svar!
Glad Påsk alla fina själar här inne <3 Livet hänger på en skör tråd, det ska ni veta, så ta inget för givet.

Hör av dig om du vill bolla Myra, är också på en mörkare plats nu på grund av olika omständigheter. Hoppas du får en fin påsk!

Vet inte varför jag bara inte kunde skriva som det är, det har varit skit på flera olika plan och jag kämpar med mitt mående mitt i allt som har kommit över mig men jag kommer ta mig igenom den här utmaningen också.
Glad Påsk alla fina själar här inne <3 Livet hänger på en skör tråd, det ska ni veta, så ta inget för givet.
Jag sitter i samma typ av livets "skitbåt". Så jag har all empati för dig <3

Ta hand om dig och ha en fin påsk

Trist - Hoppas att du återhämtar dig och får en bra påsk!

Kram forumvän <3

Var rädd om dig♥️

Var rädd om dig. ❤️

Jag är glad att du är OK, Myra. Det går upp och ner i livet, så ta den tiden som krävs för att komma upp på krönet av vågen igen. För mig kändes det ibland som jag aldrig skulle klara av skulderna, få ett normalt liv igen. Är fortfarande inte säkert på om det här är normalt, eller om det kommer någon skit senare. Det är svårt att släppa demonerna. Men det går att göra, och jag tror att du klarar att sparka ut dem ur ditt liv.

Liten uppdatering!
Har avslutat sambons Elpy
Har avslutat Gothia... otrolig känsla att ha betalat in det sista efter att ha haft skulder hos Gothia sen 2013. Där ingick även Vivus så väldigt skönt att blir nollad där. Ringde för att säkerställa att jag är skuldfri hos dem och när hon bekräftade det så sa jag Tack för all hjälp och vi kommer aldrig mer att ses igen och hon skrattade.
Förra året hade jag 7 olika inkassoärenden som just nu har minskat till bara två stycken som båda ligger hos Svea och på den ena har jag fryst ränta (Everyday+).
Skatteåterbäringen ligger kvar på kontot, har "bara" betalat av ca 7000 kr skatteskuld. Resten ska sparas på buffertkontot men även investeras (en del). Sambons återbäring har vi också sparat än så länge (lagt in 5000 kr i olika fonder) och del av resterande kommer ev användas till en resa (som inte jag kommer följa med på, eget val!)
Ytterligare små lån och krediter kommer försvinna innan året är slut. Det som blir över ska fördelas mellan snöbollen och olika sparkonton.

NU har jag kommit till den punkten där jag faktiskt tycker att det är roligt att betala räkningar och ser fram emot det! Sjukt att se fram emot en sådan sak som de flesta normala människor tycker är en ganska tråkig syssla. Men jag vet att ni som levt med marginaler på minus sidan och där varje månad är en kamp kan förstå känslan. Min kamp har pågått i 14 år!!!!! Det finns skulder kvar så resan är inte slut än men livet har blivit bättre när skuld efter skuld försvinner ur bilden!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp