Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Det finns några loppisgrupper på FB där man kan köpa enstaka plagg eller stora paket väldigt billigt. Sök på Barnloppis eller Klädloppis. Har köpt väldigt fina vinteroveraller, regnkläder och sånt för 50 kr/st, så värt!
ska tillägga att jag gjort det nyligen då jag köpte till barnbarnet

Idag har vi fått ny ränta på bolånet hos Swedbank. Den nya räntan (obundet) är 3,090%, alltså en minskning från 3,590%. I rena pengar betyder det en minskning av månadskostnad (inkl 500 kr amortering) med 651 kr, tack för det!
I september 2024 var det dags att lägga om räntan efter att ha haft bundet 2021-2024, så i september betalade vi 6 836 kr istället för 2 100 kr.
Nästa ändring av räntan kom i december, då betalade vi 5 147 kr.

Total minskning av månadskostnad fr september till idag - 2 340 kr! Så glad!
Kikade på de olika räntesatsen för bundna lån men inget lockade. Allt var över 3,1 % så fortsätter med 3-månaders ränta på 3,090% så får vi se hur det utvecklas framöver med räntorna.

Blir klar med Thorn-lånet nästa år, ngn gång i juli!
Har nu fått erbjudande av de att som trogen kund låna upp till 30 k utan att Uc påverkas.
Prisexempel om jag lånar 20 000 kr, eff. ränta 26,99%, totalt att betala tillbaka 39 910 kr över 80 månader.
Bara för något år sedan så hade jag inte haft ngt val än att bli glad över detta fantastiska erbjudande och nappat.... men idag är det big Nej tack!
Vill bara bli av med dem! Detta är fortfarande ett skräplån där du betalar tillbaka det dubbla.

Blir klar med Thorn-lånet nästa år, ngn gång i juli!
Har nu fått erbjudande av de att som trogen kund låna upp till 30 k utan att Uc påverkas.
Prisexempel om jag lånar 20 000 kr, eff. ränta 26,99%, totalt att betala tillbaka 39 910 kr över 80 månader.
Bara för något år sedan så hade jag inte haft ngt val än att bli glad över detta fantastiska erbjudande och nappat.... men idag är det big Nej tack!
Vill bara bli av med dem! Detta är fortfarande ett skräplån där du betalar tillbaka det dubbla.
Japp de lägger sig precis under de nya kraven.

Nyfiken på hur det går här med skulderna och snöbollen om du vill lämna en uppdatering och skriva ut alla lån i storleksordning.

Du har ju blivit av med en hel drös med lån senaste åren så skulle vara kul att se hur skuldberget ser ut idag. Har du koll på hur många lån och krediter du avslutat med snöbollen?

@Myra kan du inte komma med en uppdatering?
Det var längesedan man såg dig i några trådar nu.

Har du fått skatteåterbäring som du släcker någon skuld med?

Trist om något har hänt:(... Har aldrig sett att det har gått 4 veckor mellan inläggen. Speciellt inte sen Myra blev Admin.
Tack för omtanken, det betyder massor!
Det är väl bra med mig, "bara" livet som kom emellan<3

@Myra kan du inte komma med en uppdatering?
Det var längesedan man såg dig i några trådar nu.

Har du fått skatteåterbäring som du släcker någon skuld med?
Min skatteåterbäring kommer tidigast i juni. Siktar på att spara till buffert så mkt som möjligt, helst vill jag spara hela, men vi får se. Tror inte jag kommer betala skulder med den men inget är spikat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp