Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Väntar i telefonkö till Svea inkasso för att fråga om fryst ränta på de två ärenden jag kommer ha kvar där när jag nu sista februari kommer att avsluta ett ärende.
Känns nervöst!

Tydligen så hade jag redan fått fryst ränta på Everyday+ också i maj förra året när jag ringde och bad om att få fryst ränta på Flexlimit mot att jag höjer everyday+ med 200 kr i månaden. Så då i maj 2024 hade de alltså fryst räntan på båda! De måste har missförstått min fråga men jag klagar så klart inte! Jag får inga pappersfakturor så det hade jag inte märkt. Jäklar vilken dyr kredit Everyday+ är alltså! Men a ja bara att fortsätta betala.
Ang den tredje skulden som jag har där på 94 000 kr så ska de återkomma om jag kunde få fryst ränta eller inte!

Positivt ändå att de är fryst ränta på båda! :) hoppas de kan göra något på den andra skulden också :face3hearts:

Positivt ändå att de är fryst ränta på båda! :) hoppas de kan göra något på den andra skulden också :face3hearts:
Väldigt positivt, verkligen! Kommer bli av med Everyday+ om 28 månader. Men kommer kunna betala mer nästa år så det kommer gå fortare!

Hoppas också eftersom räntan är 24%.

Eftersom ränteavdraget försvinner nästa år (för lån utan säkerhet!) så tänker jag att det inte är ngn idé att jag betalar mer på de skulder där jag har fått fryst ränta (Svea, Lowell, Gothia) utan jag fokuserar på att betala så mkt jag kan på mitt prio lån fr Ellos där räntan är nästan 30% för att hinna få ränteavdrag för i år!

Har fått svar ang den tredje krediten, de skriver att de inte kan frysa räntan "under pågående betalningar" men att de bokför alla inbetalningar mot kapitalbeloppet så när det är noll "får vi ta en diskussion om räntan".
Skulden var på 84 000 kr fr början.
Idag är den på 88 000 kr.
Har betalat 1200 kr/mån sen 2021, alltså 57 600 kr, men skulden har ökat.
Nå ja... är tacksam att alla mina övriga inkassoärenden (totalt 4 st) har fryst ränta.
Den här får jag bara ta helt enkelt! Kapitalbelopp på den skulden är 34 000 kr och räntan är 55 000 kr. Och det här kommer bli min sista inkassoskuld!
Bara kämpa vidare!

Har fått svar ang den tredje krediten, de skriver att de inte kan frysa räntan "under pågående betalningar" men att de bokför alla inbetalningar mot kapitalbeloppet så när det är noll "får vi ta en diskussion om räntan".
Skulden var på 84 000 kr fr början.
Idag är den på 88 000 kr.
Har betalat 1200 kr/mån sen 2021, alltså 57 600 kr, men skulden har ökat.
Nå ja... är tacksam att alla mina övriga inkassoärenden (totalt 4 st) har fryst ränta.
Den här får jag bara ta helt enkelt! Kapitalbelopp på den skulden är 34 000 kr och räntan är 55 000 kr. Och det här kommer bli min sista inkassoskuld!
Bara kämpa vidare!
Jäklar så duktig du är som tar tag i det igen, jag hejar på dig!

Men jag tycker det är så konstigt att detta ens tillåts, nu misstänker jag att du tagit något betalfri månad men det borde man inte få göra om inte amorteringen man gjort betalat av minst motsvarande belopp.

Beloppet borde enligt mig inte ens tillåtas att öka. Hoppas det blir ändring på kreditbolagen framöver så inte folk kastar sina pengar på bankerna år efter år och aldrig kan komma ur gropen de grävt.

Ja de är ju verkligen att kasta pengar i sjön, men att få se detta också. Det gör ju att man får upp ögonen mer och blir mer motiverad att bli av med sina skulder. Eller iallafall för mig! :)
Blir en riktig morot att pressa bort ännu mer för nu räcker det att kasta pengarna i sjön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp