Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Man kan inte vara på 100 varje vaken sekund. Huvudsaken är att man har så mycket nyphårdhet att man håller fast de gånger man inte är på 100 varje vaken sekund, och det tror jag att du har. Som jag sagt till Anam - ta hand om dig själv. Det blir ju inget roligt den dagen du blir skuldfri om du är helt slut och utmattad att du inte ens orkar känna efter hur bra det känns.

Ta en paus om du behöver det.

God fortsättning på er!
Har inte öppnat skuldpärmen på en månad (från att bruka bläddra i den minst en gång per dag!) Har ingen energi/ork/lust kvar men tänker att det bara är tillfälligt. Hoppas det i alla fall. Känner mig väldigt sliten och trött. Har inte tittat in här på Forumet heller på ett tag.
Mitt mål för 2024 var att släcka 10 skulder.
Har släckt 13 st!
Inga nya inkassokrav
Inga förelägganden.
Om jag ska leka lite psykolog så gissar jag att allt kämpande tar ut sin rätt nu när man kan andas ut lite.
Fortsätter kämpa på!
Du svarar själv på detta med att du känner dig trött, sliten och oinspirerad. Ditt slit med ekonomin har gjort dig utmattad och du går förmodligen på fälgarna just nu.
Så ... på ett sätt är det helt rätt att du inte har öppnat skuldpärmen varje dag. Och du kanske faktiskt ska ha det som mål under 2025 - att _inte_ öppna pärmen varje dag - utan max en gång i veckan.
För ... du har ju kämpat på som en gnu och det du lyckats med under 2024 är så jäkla duktig jobbat av dig! :vinnare:

Så - låt pärmen vara, ta ut en stor seger över vad du lyckats med under 2024 och tänk på din mentala hälsa (vila, återhämtning, tanka energi) under 2025 <3

Du svarar själv på detta med att du känner dig trött, sliten och oinspirerad. Ditt slit med ekonomin har gjort dig utmattad och du går förmodligen på fälgarna just nu.
Så ... på ett sätt är det helt rätt att du inte har öppnat skuldpärmen varje dag. Och du kanske faktiskt ska ha det som mål under 2025 - att _inte_ öppna pärmen varje dag - utan max en gång i veckan.
För ... du har ju kämpat på som en gnu och det du lyckats med under 2024 är så jäkla duktig jobbat av dig! :vinnare:

Så - låt pärmen vara, ta ut en stor seger över vad du lyckats med under 2024 och tänk på din mentala hälsa (vila, återhämtning, tanka energi) under 2025 <3
Tack för dina kloka ord! Har fortf inte öppnat skuldpärmen, har inte "bokfört" låneinbetalningar och saldo på alla lån i månadsskiftet. Men däremot så har jag betalat in på allt och fortsätter med snöbollen och minst 200 kr på alla krediter som har lägsta att betala som ligger på under 200! Har bestämt mig att låta skuldpärmen vara ett tag, tills jag känner att jag vill uppdatera den. Det får bli så! Det viktigaste är att jag orkar gå till jobbet och även fortsätta jobba extra.
Nu har jag hört om att ett nytt virus, s k hmpv sprids väldigt snabbt i Kina så nu är jag orolig för en ny pandemi, mina extrajobb försvann helt under pandemin och mitt huvudjobb påverkades också mkt. Dumt att oroa sig i förväg, jag veeeeeet. Ändå gör jag det! :rolleyes:

Man kan inte vara på 100 varje vaken sekund. Huvudsaken är att man har så mycket nyphårdhet att man håller fast de gånger man inte är på 100 varje vaken sekund, och det tror jag att du har. Som jag sagt till Anam - ta hand om dig själv. Det blir ju inget roligt den dagen du blir skuldfri om du är helt slut och utmattad att du inte ens orkar känna efter hur bra det känns.

Ta en paus om du behöver det.
Klok som alltid <3 Det är lite så det känns nu, jag känner inte glädjen av allt jag uppnått med ekonomin, men däremot känner jag tacksamhet!

Den skulden som jag är mest glad av att bli av med och som jag betalade sista på i november är skulden till Intrum! Det har varit fruktansvärt jobbigt och kämpigt alla turer med det lånet som jag tog 2009, 25 000 kr på Haléns! Utökade det till 30 k 2010! Skulden gick till Intrum 2011!!!!! Har alltså betalat på det lånet i 15 år. De första åren betalade jag 1200 kr, räntan var på ca 30%. Sen gick Intrum med på en sänkning till 500 kr. Sen fick jag fryst ränta. Och först nu i november betalade jag in de sista 500 kr!!!

Den här månaden ska jag betala det sista till SveaFlexlimit skulden! Minns vilken ångest jag hade innan jag bestämde mig för att släppa den till Inkasso! Nu vet jag att det var rätt beslut!
När den är borta så ska jag ringa till Svea igen och fråga om de kan frysa räntan på de andra två skulder jag har där, Everyday+ (ca 25 k kvar) och en företagskredit (ca 80 k men ska betala 150 k med ränta). Så får vi se!
Hur som helst kommer 2025 att bli året då vändningen i ekonomin verkligen börjar märkas! Om det inte inträffar ngt allvarligt (peppar peppar!!!)

Tack för att ni finns, stöttar och peppar <3

Ho ho ho... finns det några utslitna skuldsatta själar som kämpat på som f*n här?
Jovars!
Tomten kom tidigt i år, redan i januari! Eller om det räknas som försenad julklapp? Struntsamma! Sambons CSN går ner fr 2300 till 1200 kr/mån året ut och sen är skulden NOLL!!! Alltså sista året med CSN för honom! Det såg jag inte komma så jag är otroligt taggad att lägga mellanskillnaden på sparande och en liten del på extraamortering. Mitt CSN minskar också men bara med 40 kr men det välkomnas det med!

Hejsan, jag har läst här länge men inte så aktiv.
Måste bara fråga, då jag själv har skulder hos olika kreditgivare.
Vad menas med frysa räntan? Vad händer isåfall och är det möjligt få det hos alla? Hur gör man ifall det inte är
Lätt att få till det?

Svara gärna!

Hejsan, jag har läst här länge men inte så aktiv.
Måste bara fråga, då jag själv har skulder hos olika kreditgivare.
Vad menas med frysa räntan? Vad händer isåfall och är det möjligt få det hos alla? Hur gör man ifall det inte är
Lätt att få till det?

Svara gärna!
När skulder har gått till inkasso och legat där ett tag och man betalat enligt avbetalningsplan så kan man be om att inkasso fryser räntan. Det betyder att from den tidpunkten så kommer det inte tillkomma ränta på skulden. Då går det snabbare att bli av med skulden.
Ränta som har tillkommit fram till den dagen de fryser räntan finns kvar men ingen ny ränta läggs på.
Det betyder också att det du betalar, t ex 1000 kr går oavkortat till amortering (din skuld minskar med 1000 kr och inte som innan, minskar med 600 kr och 400 kr går till ränta) bortsett fr månads avi 60 kr eller liknande.
Hoppas du förstår!

Dock finns det ingen garanti att man får fryst ränta men man kan alltid fråga om det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp