Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Gjorde slag i saken och öppnade ett buffertkonto hos Avanza som just nu har 3% ränta ” från första kronan”. Alltså jag flyttar buffertkontot fr Swedbank till Avanza. Får se hur det går! Målet är 600kr varje månad. Hos Swedbank behöver vi i princip varje månad använda dessa pengar. Nu gör jag det lite svårare.
Har även ett bil- semester- och julkonto som även de töms varje månad men på sikt vill jag lyckas med sparandet så kommer öppna samma konton fast hos Avanza.
Ska kämpa för att senast början på 2026 ska sparandet komma igång på riktigt utan att vi måste ta av dem pengarna!

Hej, som trogen kund har du nu möjlighet att ansöka om ett nytt lån upp till 30 k utan att påverka din UC-risk.
Exempel: låna 20 k över 84 mån. Totalt att betala tillbaka 41 132 kr. Ränta 27,18%.

Jipppiiiiii.... ansöker direkt :facejoy:

Fruktansvärt att jag för bara några år sedan hade antagligen nappat på det här i ren desperation. Har ju redan ett lån hos Thorn som jag är klar med 2026!

Hej, som trogen kund har du nu möjlighet att ansöka om ett nytt lån upp till 30 k utan att påverka din UC-risk.
Exempel: låna 20 k över 84 mån. Totalt att betala tillbaka 41 132 kr. Ränta 27,18%.

Jipppiiiiii.... ansöker direkt :facejoy:

Fruktansvärt att jag för bara några år sedan hade antagligen nappat på det här i ren desperation. Har ju redan ett lån hos Thorn som jag är klar med 2026!
Usch ja all reklam om olika "fantastiska" lånerbjudande som man bara inte får missa. Borde vara förbjudet att skicka sms/mail med erbjudanden om lån.

När beräknar du vara skuldfri? Du har kommit långt redan. ❤️

Kan rekommendera att ta bort all reklam. Jag kör i princip endast reklamen via ICA/COOP/WILLYS/LIDL/CITYGROSS appen där jag är inloggad. Vill inte ha reklam från andra sidor. Varken via post, i mailen, på telefonsamtal eller sms.

Nix Telefon:

https://www.nixtelefon.org/jag-vill

"Spärra mitt mobilnummer i spärregistret NIX-Telefon"
Nix Adresserat:

https://nixa.nixadresserat.se/

Loggar in och bockar i: "Jag vill vara spärrad för direktreklam" och sparar.

Även på: Statens Personadressregister (SPAR):

https://www.statenspersonadressregister.se/master/start/logga-in/

Där så loggar man in med Bank ID, trycker på "registrera reklamspärr", trycker JA på båda frågorna och sparar.

På Mail:
Är det på mail så går man längst ner i mailet: Där hittar man följande rutor

1728662526473.png
1728662541372.png
1728662562563.png

Dessa finns enligt lag i nästan alla mail numera, en liten ruta längst ner. När man tryckt unsubscribe/avregistrera/asvluta prenumeration eller liknande så kommer det inga fler mail från företaget.
Går faktiskt snabbare än man tror att rensa mailen denna väg för framtiden om man har tusentals olästa.

Befintlig kund:
Är man befintlig kund någonstans så mailar man bara in till kundservice: Här är mitt personnummer, jag vill skriva ut mig från all markandsföring/undersökning. Ibland går det via "Mina Sidor" med.

Ni som kan om bilar.
Vi måste byta kamkedja på bilen och priset som verkstan har gett oss är 11 500 kr.
Brukar det kosta så mkt?

Ni som kan om bilar.
Vi måste byta kamkedja på bilen och priset som verkstan har gett oss är 11 500 kr.
Brukar det kosta så mkt?
Beroende på bilmärke och modell så ja.

Det är ofta vattenpump och remmar som byts samtidigt. Vissa bilar är lättare än andra att göra det på.

Beroende på bilmärke och modell så ja.

Det är ofta vattenpump och remmar som byts samtidigt. Vissa bilar är lättare än andra att göra det på.
Okej, tack för svar. Har begärt några fler offerter men vi får helt enkelt betala för vi behöver bilen. Det blir kreditkortet som får ta en större del men så är det räntefritt upp till 6 månader.
Man får f*n aldrig slappna av!!! :'( Om två år ska vi ha en bra buffert så jag slipper slita mig i håret när sånt händer.

Okej, tack för svar. Har begärt några fler offerter men vi får helt enkelt betala för vi behöver bilen. Det blir kreditkortet som får ta en större del men så är det räntefritt upp till 6 månader.
Man får f*n aldrig slappna av!!! :'( Om två år ska vi ha en bra buffert så jag slipper slita mig i håret när sånt händer.
Tyvärr så kostar det en del, men de är väl arbetet i sig som kostar mer än delarna tyvärr. Vad är det för bil det gäller ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp