- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Jaha ja! Den här månaden blir tuff! Extrautgifter: Bilen minst 8000 kr (kamrem måste bytas, nya tändstift 4 st/1200 kr plus arbetskostnader, fortkörningsböter 2000 kr) PLUS första inbetalning för bolånet enligt ny ränta, 6836 kr istället för 2200 kr. Plus jubilar i oktober (innan lön) så utgifterna där hamnar på septemberlönen! Jag ser ingen annan lösning än att ta en del på kreditkort, tyvärr!!! Hatar tanken på att använda kreditkort!
Som ni vet så har jag gått mot det allmänna rådet (tack o lov) att först bli skuldfri innan man börjar spara så jag har lagt i fonder en liten del av snöbollen istället för att allt gå till skulder. Så jag kommer behöva sälja och det gör ont för dessa pengar är sparade med blod, svett, tårar, ångest, förtvivlan etc etc! Ni vet! Men tacksam att ändå lyckats lägga undan lite, för hade allt gått till skulder så hade vi inte haft en krona extra!
Som ni vet så har jag gått mot det allmänna rådet (tack o lov) att först bli skuldfri innan man börjar spara så jag har lagt i fonder en liten del av snöbollen istället för att allt gå till skulder. Så jag kommer behöva sälja och det gör ont för dessa pengar är sparade med blod, svett, tårar, ångest, förtvivlan etc etc! Ni vet! Men tacksam att ändå lyckats lägga undan lite, för hade allt gått till skulder så hade vi inte haft en krona extra!

)