Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

En fråga ang min skuld fr Flexlimit som ligger hos Svea Inkasso. Jag har nu kvar en kapitalskuld på ca 350 kr och ränta ca 6800 kr.
Vad händer när kapitalskulden blir 0 kr och det bara är ränta kvar? Det kan väl inte tillkomma ny ränta då?
Självklart, suck.

Man får väl utgå från att de företag som verkar inom den här specifika branschen tillhör de som bara fick klädpresenter på julafton istället för coola klappar. Så länge det finns ett saldo så tillkommer nog ränta. På ränta. På ränta.

Förstår. Frågan är om du ska kontakta Svea och fråga vad som händer när kapitalbeloppet är 0 och om det tillkommer ränta på kvarstående räntebelopp. Man vill ju inte väcka den björn som sover...
Jag skriver ner månad för månad vad kapitalskulden är och räntan så jag får hålla lite extra koll och se hur det utvecklar sig. Ska om ett tag fråga Svea om fryst ränta på en av mina större skulder hos dem så jag försöker hålla mig "ren" och inte dra till mig onödigt uppmärksamhet.
Fick ju fryst ränta förra månaden på Everyday+ skulden så på det stora hela är jag nöjd med situationen.

Självklart, suck.

Man får väl utgå från att de företag som verkar inom den här specifika branschen tillhör de som bara fick klädpresenter på julafton istället för coola klappar. Så länge det finns ett saldo så tillkommer nog ränta. På ränta. På ränta.
Okej, hade en liten förhoppning om att det fanns nån lag om att man inte kan ta ut ränta på kapitalbelopp som är noll. Bara att bita ihop och kämpa vidare, ska nog vara klar med den skulden innan slutet av nästa år har jag bestämt. Så får vi se om det händer snabbare eller om det tar längre tid.

Deckare är överskattat när man kan läsa en riktig skräck historia, skuldboken. Hahahahaha
Ser det framför mig, hur min trötta och skuldtunga skuldpärm vaknar till liv en varm sommarnatt och stryper mig till döds :facejoy:
Men det finns ett annat slut om läsaren själv får välja slut och det är att jag, med list, tålamod och strategi, stryper varenda skuldjävel som nånsin skrivits ner i pärmen :facejoy:

Jag känner större glädje när jag extra amorterar på de minsta skulderna så jag förstår vad du menar.
och tro det eller ej men delar av skuldpärmen kommer följa med på vår resa. Även en skuldpärm kan må bra av lite miljöombyte hahahahaaaaa

Nä skämt åsido, eftersom vi blir bortresta över månadsskiftet (vilket alltid är min stora mardröm att inte vara hemma när alla räkningar ska betalas) så kommer jag känna mig lugnare om delar av pärmen följer med så jag kan pricka av och ha överblick och planera augustimånad. Kommer inte att ringa runt och be om uppskov hos de olika Inkasso (som jag annars brukar göra under sommaren) så bara det ser jag som framsteg!

Skulder tar ingen semester.
Money never sleeps.

Jag undrar om ett lån som syns på ens Uc försvinner när lånet är slutbetalt?
Med krediter har jag förstått att det beviljade beloppet syns tills man säger upp krediten? Men hur funkar det med vanliga lån?

Jag undrar om ett lån som syns på ens Uc försvinner när lånet är slutbetalt?
Med krediter har jag förstått att det beviljade beloppet syns tills man säger upp krediten? Men hur funkar det med vanliga lån?
Japp det försvinner. Nuförtiden sker det dagen efter man slutbetalat.

En fråga ang min skuld fr Flexlimit som ligger hos Svea Inkasso. Jag har nu kvar en kapitalskuld på ca 350 kr och ränta ca 6800 kr.
Vad händer när kapitalskulden blir 0 kr och det bara är ränta kvar? Det kan väl inte tillkomma ny ränta då?
Det kapitliseras ingen ränta på 0kr kapital. Du kommer bara ha räntan kvar. Det är bra med svea att alla betalningar går mot just kapital för annars hade avbetalning tagit mkt längre tid... Så nej skulden kommer ej öka.

Det kapitliseras ingen ränta på 0kr kapital. Du kommer bara ha räntan kvar. Det är bra med svea att alla betalningar går mot just kapital för annars hade avbetalning tagit mkt längre tid... Så nej skulden kommer ej öka.
Skönt att höra. Dock gör Svea lite olika. Min Everyday+ har knappt minskat medan FlexLimit är nere på ca 7000 kr. Men tack och lov fick ju fryst ränta förra månaden på Everyday+

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp