Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Jag får månaden efter, semester Juli = ersättning Augusti, semester December = ersättning Januari….osv…

Det blir nog semesterersättning i augusti verkar det som. Juli hade varit att föredra. Försöker få ihop till resan. Sambon fick inte heller sin skatteåterbäring nu! Räknar fram och tillbaka, kommer inte betala mer på skulder som jag brukar göra utan absolut lägsta att betala och inget kommer gå till sparande och ev kommer jag behöver hoppa över Betallkoll (som är tacksamt att hoppa över då det inte blir dubbelt nästkommande månad utan "bara" ränta läggs på, samt betalfri månad hos Resurs. I juli kan jag ta betafri månad hos Ikano. fr o m nu blir det inga matinköp förutom kompletterande basvaror som behövs, ska äta ur frysen som är proppfull och har massa varor i "bunker"hyllan. Jobbar extra så mkt som det går att få ihop tidsmässigt. Jag tror vi kommer klara det. Dottern har fått sin skatteåterbäring och vill lägga ut 10 k som hon får tillbaka när vi får våra pengar.
Problemet blir bara vad vi ska göra med skattepengarna när de väl kommer?! ;):facejoy::facejoy: Hahahahahaaa

Nu har jag betalat in det sista på Marginalen. Ett lån som togs 2014 och som har kostat ca 1160 kr/mån!
Nu ska jag fundera noga vilken skuld jag ska rikta snöbollen mot framöver!
Jag tror att det blir Ellos lånet som har en väldigt hög ränta, nästan 25% men ska kolla noga i skuldpärmen och se vad jag får för idéer.

Nu har jag betalat in det sista på Marginalen. Ett lån som togs 2014 och som har kostat ca 1160 kr/mån!
Nu ska jag fundera noga vilken skuld jag ska rikta snöbollen mot framöver!
Jag tror att det blir Ellos lånet som har en väldigt hög ränta, nästan 25% men ska kolla noga i skuldpärmen och se vad jag får för idéer.
Härligt! Bra jobbat, har du kommit fram till vilken skuld du ska prioritera som nästa? :)

Härligt! Bra jobbat, har du kommit fram till vilken skuld du ska prioritera som nästa? :)
Tack ?? Jag är inne på att kasta snöbollen på Ellos lånet som kostar 993kr/mån och ca 520 kr av dem är bara ränta. Kvar att betala är ca 23 000kr Med tanke på att ränteavdraget kommer fasas ut så tänker jag att det kan vara bra att prioritera detta lånet.
Hade egentligen kunnat ta Thorn som också har hög ränta, men det betalas via autogiro och klar med det juli 2026.

Sen tänkte jag fortsätta kasta några mindre snöbollar på alla skulder där Lägst att betala är under 200kr, har en drös sådana, typ sambons Stadium, Elpy, Bauhaus m m som blir dyra i längden om man bara betalar lägsta som är mellan 70-150kr Där betalar jag 200kr/skuld

Ju mera extra du betalar på det där ellos, ju mindre ränta kan de ju kräva. Jag vet inte hur mycket extra du tänkt pytsa in per månad, men eftersom jag är småsint så skulle varje extra krona som de inte kan ockra mera på generera mycket ren skadeglädje hos mig.

Tack ?? Jag är inne på att kasta snöbollen på Ellos lånet som kostar 993kr/mån och ca 520 kr av dem är bara ränta. Kvar att betala är ca 23 000kr Med tanke på att ränteavdraget kommer fasas ut så tänker jag att det kan vara bra att prioritera detta lånet.
Hade egentligen kunnat ta Thorn som också har hög ränta, men det betalas via autogiro och klar med det juli 2026.

Sen tänkte jag fortsätta kasta några mindre snöbollar på alla skulder där Lägst att betala är under 200kr, har en drös sådana, typ sambons Stadium, Elpy, Bauhaus m m som blir dyra i längden om man bara betalar lägsta som är mellan 70-150kr Där betalar jag 200kr/skuld
Låter som en bra idé, jag håller på att göra om våran pärm lite också. Just för de här med räntan och skulder på UC osv. Fårse hur jag lägger prioriteringen här framöver. <3

Jag börjar bli av med alla små skulder nu, så nu börjar vi komma upp i summor om 15-45.000kr totalskuld med en månadskostnad på mellan 1500-2500kr. Så när dessa försvinner kommer de också göra rejält skutt i snöbollen, dock tar de ju lite längre tid och bli av med också, men de är som det är. Bara fortsätta <3

Fantastiskt av dig Myra. Bra jobbar

Ju mera extra du betalar på det där ellos, ju mindre ränta kan de ju kräva. Jag vet inte hur mycket extra du tänkt pytsa in per månad, men eftersom jag är småsint så skulle varje extra krona som de inte kan ockra mera på generera mycket ren skadeglädje hos mig.
Håller med dig! Planen var att betala ca 2000 kr extra utöver de 993 kr/mån MEN får nog nöja mig med mindre eftersom bolånet kommer öka fr 2200 kr/mån till ca 6500 - 7000 kr/mån fr o m augusti plus att sambon vill att vi ska höja amortering på bolånet fr 500 kr till 2000 kr.
Men minst 1500 kr ska jag betala fr o m augusti är intentionen. Sen får vi se hur det blir med bolånet. Det är bundet till 26/8.

Vill fortsätta ha utrymme att extra amortera på alla mindre krediter för att snabbare bli av med dem.
Egentligen så har jag blivit av med en hel del skulder under de senaste 3 åren och hade inte bolåneräntorna höjts så pass mkt så hade det stora genombrottet för vår ekonomi märkts i år. Men nu blir det inte så men det hade också kunnat bli mkt värre. Så är tacksam oavsett.

Låter som en bra idé, jag håller på att göra om våran pärm lite också. Just för de här med räntan och skulder på UC osv. Fårse hur jag lägger prioriteringen här framöver. <3

Jag börjar bli av med alla små skulder nu, så nu börjar vi komma upp i summor om 15-45.000kr totalskuld med en månadskostnad på mellan 1500-2500kr. Så när dessa försvinner kommer de också göra rejält skutt i snöbollen, dock tar de ju lite längre tid och bli av med också, men de är som det är. Bara fortsätta <3
Jag känner större glädje när jag extra amorterar på de minsta skulderna så jag förstår vad du menar.
och tro det eller ej men delar av skuldpärmen kommer följa med på vår resa. Även en skuldpärm kan må bra av lite miljöombyte hahahahaaaaa

Nä skämt åsido, eftersom vi blir bortresta över månadsskiftet (vilket alltid är min stora mardröm att inte vara hemma när alla räkningar ska betalas) så kommer jag känna mig lugnare om delar av pärmen följer med så jag kan pricka av och ha överblick och planera augustimånad. Kommer inte att ringa runt och be om uppskov hos de olika Inkasso (som jag annars brukar göra under sommaren) så bara det ser jag som framsteg!

Skulder tar ingen semester.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp