Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Tänker jag kommenterar om Ramsey i din tråd. Jag gillar mycket av vad han gjort men när han skriker om George Kamels uttags kommentar (4 % regeln eller 3 %) så blir han lite meh. Kan man få 12 % så är det bra men att säga alla kan få det framöver så blir det inte bra. Sen funkar inte alla stegen så bra i Sverige…

Tänker jag kommenterar om Ramsey i din tråd. Jag gillar mycket av vad han gjort men när han skriker om George Kamels uttags kommentar (4 % regeln eller 3 %) så blir han lite meh. Kan man få 12 % så är det bra men att säga alla kan få det framöver så blir det inte bra. Sen funkar inte alla stegen så bra i Sverige…
Vem är George Kamels? Det har jag missat det du skriver om.
Allt funkar inte men jag tar till mig det som funkar för mig. Jag vill heller inte vänta med att börja spara tills jag är skuldfri. Men hans budskap och tankesätt och jämförelser tycker jag är motiverande. T ex detta att vi (som har lån) gör andra rika med våra egna pengar. Istället för att göra oss själva rika. Tänkvärt!

Om man tar semester under juli månad och en bit in i augusti kommer man få semesterersättning/semesterlön med augustilönen i slutet av augusti eller kommer det en del i juli och en del i augusti? Nån som vet?

För mig kommer ersättningen för semester i juli på julis lön i juli och dagarna i augusti på augustis lön.

Om man tar semester under juli månad och en bit in i augusti kommer man få semesterersättning/semesterlön med augustilönen i slutet av augusti eller kommer det en del i juli och en del i augusti? Nån som vet?
Jag får månaden efter.

För mig får jag månaden efter. Så om jag har semester i juli, så får jag semesterersättningen i augusti. Jag har inte haft det så, men jag tror att om jag hade en vecka i juli och en vecka i augusti så skulle jag få semesterersättning för juli i augusti, och för augusti i september.

Jag får all min semesterersättning på junilönen, oavsett när jag tar ut semestern…

Om jag har sem halva juli o halva aug så får jag semers för juli i aug o för aug får jag semers i sept.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp