Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Ja det tycker jag allt. Se till att få prata med uppsägningsavdelningen bara, de är bara de som kan ändra pris osv, vanliga kundtjänst säger alltid nej..
Ok visste inte detta, har alltid fått rabatter av vanliga kundtjänsten på Tele2. För några år sedan var jag "stammis" hos deras ekonomiavdelning, abonnemangen stängdes av var och varannan månad, fy fan vad hemskt det var!

Har du ingen bindningstid på dina nuvarande abonnemang kan tipset vara att ringa o "hota" att säga upp det o byta operatör om du inte får billigare pris, detta gör jag varannat år till telia. Då får jag ofta mer rabatt än höjningen om jag binder mig i 24 månader :D Har funkat varje gång, haha!
Ringde faktiskt igår för jag tänkte säga upp ett av våra abonnemang som vi inte använder. Jag fick ett erbjudande om att om jag binder allt vi har hos på 24 månader så sänks vår månadskostnad med typ 149 kr plus att vi får en Samsung "gratis".
Nej tack, vill inte ha en samsung, vi använder bara iPhones i familjen så har ingen nytta av en samsung och om jag bara säger upp ena abonnemanget så sparar vi 291 kr i månaden.
Killen blev lite sur faktiskt så jag sa att jag får ringa tillbaka en annan dag och la på. Sa inte upp abonnemanget heller, blev sån tjafs om varför jag inte vill ha en ny samsung.

Ringde faktiskt igår för jag tänkte säga upp ett av våra abonnemang som vi inte använder. Jag fick ett erbjudande om att om jag binder allt vi har hos på 24 månader så sänks vår månadskostnad med typ 149 kr plus att vi får en Samsung "gratis".
Nej tack, vill inte ha en samsung, vi använder bara iPhones i familjen så har ingen nytta av en samsung och om jag bara säger upp ena abonnemanget så sparar vi 291 kr i månaden.
Killen blev lite sur faktiskt så jag sa att jag får ringa tillbaka en annan dag och la på. Sa inte upp abonnemanget heller, blev sån tjafs om varför jag inte vill ha en ny samsung.
Haha men herregud, han var nog inte på humör och tyckte väl att alla vill ha Samsung! Skulle heller inte tackat ja till den.

Såg att mitt också kommer öka i pris, både internet hemma och mitt abonnemang, ska nog allt slå en pling till Telia och se vad de erbjuder.

Haha men herregud, han var nog inte på humör och tyckte väl att alla vill ha Samsung! Skulle heller inte tackat ja till den.
Aldrig varit med om det förut, att en anställd på Tele2 beter sig så, haft Tele2 hur länge som helst, tycker nästan synd om killen för att bakom hans beteende finns en desperat person, det är inte lätt att vara säljare. Men ingen vill ha ett erbjudande man själv förlorar på.

Aldrig varit med om det förut, att en anställd på Tele2 beter sig så, haft Tele2 hur länge som helst, tycker nästan synd om killen för att bakom hans beteende finns en desperat person, det är inte lätt att vara säljare. Men ingen vill ha ett erbjudande man själv förlorar på.
Faktiskt! Jag har blitt erbjuden en iPhone 13 en gång, men de tackade jag självklart ja till eftersom vi är iphoneanvändare. Men kan inte vara lätt där heller och försöka få lite provision en fredag.

Idag har jag betalat in det sista på en av mina näst äldsta krediter, MoneyGo. Tog den 2010 och trots att den bara var på 20 k så har jag sen 2010 betalat och betalat och betalat 500 kr varje månad och först idag, 14 år senare så är jag klar med den!!! Jag tror att jag lite grovt räknat har betalat in mer än 80 000 kr totalt med räntor och avgifter.
Tänk om jag istället hade kunnat spara de här pengarna, då hade jag idag haft 100 k men aja, det är som det är!
Men trots att det går åt rätt håll (men för långsamt) så har jag haft ångest inatt och tänkt på alla lån vi fortf har, ville bara ge upp, kände att nej nu orkar jag inte mer, men kunde trösta mig själv med att så känns det emellanåt och jag vet att det går över och det är bara fortsätta kämpa och inte låna mer och försöka spara istället.

Stort rött kryss blev det idag i skuldpärmen = ett lån avklarat!

Har nu börjat hålla koll på swedbanks bolåneräntor (som jag skrev om tidigare) eftersom vår bindningstid löper ut i augusti. Tänker att lika bra att vara förberedd på vad som komma skall. I dagsläget har vi 1,49.
De långa bindningsräntorna har börjat sjunka. Hade vi behövt göra ett val idag så är snitträntan för 3-mån 4,81 och 3-år bindningstid 3,93%. Låter lite lockande med 3,93. Följer utvecklingen!

Tycker om att leka med räntesnurran!

https://www.svt.se/special/rantesnurran/
Swedbanks 3-års ränta är 4,42%. Genomsnittsräntan är 3,93%. Så beroende på vad ni har för ränterabatt hos dem får du ha med i åtanke när du kollar på räntorna. Vi kommer nog bara binda på 12-månader och invänta sänkningarna.

Bilagor

• IMG_1116.jpeg
    IMG_1116.jpeg
    759.8 KB · Visningar: 3
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp