- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Tack, sliter hårt med alla dessa lån och krediter så det känns extra bra när det börjar vända.Bra jobbat ! Gott nytt år!
Hoppas det går bra för dig med

Tack, sliter hårt med alla dessa lån och krediter så det känns extra bra när det börjar vända.Bra jobbat ! Gott nytt år!

Så skönt tryggt att veta att man har marginalerJag har ju ”bara” ett lån” men blir jag varslad så blir det inga extraamorteringar. Men lånet är ok även om man skulle hamna på a-kassa.
Jättebra kämpat Myra! Gissar att de 5000 (minus 900) går direkt till de andra krediterna enligt snöbollsmetoden? Hur mycket kostar dessa 10 krediterna i månaden som du tänkte beta av under kommande år?Under 2023 har jag släkt 7 lån/krediter plus avslutad två prenumerationer, totalt har dessa kostat 5000kr/mån
Har ny kredit då frysen pajade, 900kr/mån.
Har ökat sparandet i Opti till 800kr/mån plus 200kr till barnbarnet.
10 lån/krediter ska bort 2024!
Har fortf ingen buffert. Ska kämpa för det 2024! Känner hur det äntligen börjar vända men är försiktigt optimistisk och hoppas att vi är friska och kan jobba på för annars kommer det gå åt skogen.
Fortsätter så klart med snöbollsmetoden även nästa år. Känner mig ivrig att få bort lånen en efter en. Det är så tillfredställande att få bocka för dem som slutbetalda.
Gott Nytt År och tack forumet för allt du ger
Tack Myra för allt. Har släckt fyra krediter och 2024 ska Klarna bort största prio. Och sparandet ska öka varit tvungen att ta lite av min buffert o även öka mitt långsiktiga sparande. För mig kommer det bli bättre efter somnaren 2024 då Klarna ska vara betald o ett lån på 5000 kr per månad försvinner sen börjar jag nytt jobb i vår med 9000 kr mer i lön o slapp provanställning. Det gör att min inkomst ökar vilket känns bra. Tack Myra för allt det är tufft mu men det bör ljusna efter sommaren men din kämparglöd att aldrig ge upp o det sätt att tänka har insett att jag aldrig tänker ge upp. Har tagit paus härifrån och är här ibland och det har också gjort mig gottUnder 2023 har jag släkt 7 lån/krediter plus avslutad två prenumerationer, totalt har dessa kostat 5000kr/mån
Har fortf ingen buffert. Ska kämpa för det 2024! Känner hur det äntligen börjar vända men är försiktigt optimistisk och hoppas att vi är friska och kan jobba på för annars kommer det gå åt skogen.
Fortsätter så klart med snöbollsmetoden även nästa år. Känner mig ivrig att få bort lånen en efter en. Det är så tillfredställande att få bocka för dem som slutbetalda.
Tack Myra för allt. Har släckt fyra krediter och 2024 ska Klarna bort största prio. Och sparandet ska öka varit tvungen att ta lite av min buffert o även öka mitt långsiktiga sparande. För mig kommer det bli bättre efter somnaren 2024 då Klarna ska vara betald o ett lån på 5000 kr per månad försvinner sen börjar jag nytt jobb i vår med 9000 kr mer i lön o slapp provanställning. Det gör att min inkomst ökar vilket känns bra. Tack Myra för allt det är tufft mu men det bör ljusna efter sommaren men din kämparglöd att aldrig ge upp o det sätt att tänka har insett att jag aldrig tänker ge upp. Har tagit paus härifrån och är här ibland och det har också gjort migUnder 2023 har jag släkt 7 lån/krediter plus avslutad två prenumerationer, totalt har dessa kostat 5000kr/mån
Fantastisktt gjort heja dig. Du är en kämpe och inte dömande och peppar en. Tack för allt o gott nytt årUnder 2023 har jag släkt 7 lån/krediter plus avslutad två prenumerationer, totalt har dessa kostat 5000kr/mån
Ja du är ett föredöme här på.forumet o en riktig kämpe o peppar oss andraTack, sliter hårt med alla dessa lån och krediter så det känns extra bra när det börjar vända.
Hoppas det går bra för dig med![]()
Det samma sisGott Nytt År Myra!
Hur mycket ligger den totala skuldbördan på nu inför 2024?![]()