- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Samma här. Ångest. Speciellt inför månadsskiftet. Har också faktiskt gråtit när jag ringt ibland. Men inte har de flesta brytt sig. Endast vissa.
Jag får ut ca 11000 efter skatt nu.. :/Jag kan bara svara för mig själv, som kommer att ha min första utmätning denna månad. Jag kommer att ha mer pengar kvar nu. Förut gick nästan hela lönen åt till alla lån, ibland hade jag inte många hundralappar att leva på.
Det som känns absolut skönast med att ha släppt allt, är att bara göra räkningarna en gång/månad. Och jag betalar bara de vanliga räkningarna som hyra, el, telefon, försäkringar, A-kassa mm. Ett stort blancolån har jag inte släppt, men det kan jag betala av pga ett extrajobb jag har. Resten , ett 15-tal lån ligger nu hos KF eller är på väg dit. Jag ser det som en avbetalningsplan, att jag har samlat alla mina skitlån och krediter, och och har en avbetalningsplan på dryga 12000:- /mån. Det känns lättare att tänka så, än att tänka att jag nu finns hos KF. Om 3 år borde jag vara skuldfri. Hade det inte varit för alla räntor som kommer att tillkomma hade jag bränt av skiten genom utmätning på 1,5 år, men jag dubblar tiden pga räntorna så får det bli en surprise om jag är klar tidigare![]()
Vet att det inte hjälper att gråta men till slut när man desperat har försökt att få hjälp av dem finns bara tårar att ta till. Men det bryr de sig inte om man har antingen det att ta till eller skrika på dem och skrika gör bara saken värre. Det är bara att konstatera att vissa går inte att resonera med.Samma här. Ångest. Speciellt inför månadsskiftet. Har också faktiskt gråtit när jag ringt ibland. Men inte har de flesta brytt sig. Endast vissa.
Nej de gör de inte. Men du kommer att få lite lägre förbehålls belopp då du är sambo. Du kan själv räkna ut på KF hemsida hur mkt du får behålla.Jag får ut ca 11000 efter skatt nu.. :/
Tar de på sambons lön då?
Ibland får jag energi av att inte låta en del kräkbolag med usla villkor att vinna över mig och avgöra mitt öde. Men ibland kan den energin vara som bortblåst. Räcker ibland med ett samtal med kundtjänst på något inkassobolag som inte vet hur man tar hand om kunder. Det värsta är när man blir idiotförklarad. Jag är högutbildad och vill ibland säga de ett och annat men i den beroendeställning man är så ler man och tackar och tar emot när man blir behandlad som en brottsling bara för att man har ekonomiska problem.
Ser att jag skrev sambo, jag e gift.. Blir de annorlunda då?Nej de gör de inte. Men du kommer att få lite lägre förbehålls belopp då du är sambo. Du kan själv räkna ut på KF hemsida hur mkt du får behålla.
det känns bra ibland att veta att man inte är ensam. Även om jag önskar att vi alla slapp detta.
Jag vet. Mitt eget fel. Men jobbigt och oöverkomligt vissa dagar.Kämpa på, du gör det bra! De flesta här vet nog att det är ens eget fel att man sitter här skuldsatt, men ibland gör man saker som inte är meningen och då kan det bli fel.. Det gör vi alla! Huvudsaken är att vi inte ger upp och tar en dag i taget. "Varför oroa sig över morgondagen? Var dag har nog med sitt elände!"Jag har ca 400 000 sammanlagt i lån. Känns som eländet aldrig minskar med alla hutlösa räntorJag vet. Mitt eget fel. Men jobbigt och oöverkomligt vissa dagar.