Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mottar alla tips och råd även kritik

Hej, jag behöver alla råd och tips hur jag ska gå tillväga.
Har 1,4 risk på UC, 498700 kr årsinkomst och 808.000 utnyttjad kredit.
5 förfrågningar senaste 12 månader, två går ut i juni. En den 4:e juni, och den andra 16:e juni. Har pratat med Nordea, snubben som jag pratade med säger att det är bättre att ansöka om mindre belopp för att betala av de dyraste lånen som inte syns på UC.

Nordax 275000kr - 3900kr
Enter card 203859 - 4880kr
Brocc 143590 - 2200kr
Santander 166186 - 2700 kr
Norwegian kreditkort - 15000 - 560kr

Utanför UC
Merax - 1100kr
Viaconto - 1410kr
Ferarum - 790kr
GF money - 1500kr
Qliro - 460kr
Fairlo - 96000kr - 2260 kr

Totalt i månaden betalar jag: 21600 kr.

Ska jag söka 118.000 kr för att betala av allt som inte syns på uc och som kostar mig ungefär 6000kr i månaden.
Eller ska jag ansöka om 213.000kr betala av fairlo plus de andra skit lån.
Eller testa söka 500.000 kr och samla allt ovannämnda plus brocc.
Blir totalt 453.000 kr.
Det hade varit bra att minska månadskostnaden för 6-7000kr om möjligt för att kunna köra snöbollsmetoden som fan.
Vad tycker ni? Har jag någon chans och hur är det bäst att göra?
Tacksam verkligen för alla svar och bara att ni vet, ni har bättre koll än 85% av de som jobbar på olika banker i Sverige.

Hej, jag behöver alla råd och tips hur jag ska gå tillväga.
Har 1,4 risk på UC, 498700 kr årsinkomst och 808.000 utnyttjad kredit.
5 förfrågningar senaste 12 månader, två går ut i juni. En den 4:e juni, och den andra 16:e juni. Har pratat med Nordea, snubben som jag pratade med säger att det är bättre att ansöka om mindre belopp för att betala av de dyraste lånen som inte syns på UC.

Nordax 275000kr - 3900kr
Enter card 203859 - 4880kr
Brocc 143590 - 2200kr
Santander 166186 - 2700 kr
Norwegian kreditkort - 15000 - 560kr

Utanför UC
Merax - 1100kr
Viaconto - 1410kr
Ferarum - 790kr
GF money - 1500kr
Qliro - 460kr
Fairlo - 96000kr - 2260 kr

Totalt i månaden betalar jag: 21600 kr.

Ska jag söka 118.000 kr för att betala av allt som inte syns på uc och som kostar mig ungefär 6000kr i månaden.
Eller ska jag ansöka om 213.000kr betala av fairlo plus de andra skit lån.
Eller testa söka 500.000 kr och samla allt ovannämnda plus brocc.
Blir totalt 453.000 kr.
Det hade varit bra att minska månadskostnaden för 6-7000kr om möjligt för att kunna köra snöbollsmetoden som fan.
Vad tycker ni? Har jag någon chans och hur är det bäst att göra?
Tacksam verkligen för alla svar och bara att ni vet, ni har bättre koll än 85% av de som jobbar på olika banker i Sverige.
Bäst försöka konsolidera så mycket som möjligt.

Sedan så bör ändå amortera hårdare efter.
Med andra utgifter känns du redan insolvent men går kanske lösa med ett större samlingslån.

Vänta till efter 16 juni när två förfrågningar försvinner. Då ser din UC bättre ut.

Sök 118000 kr först och släck allt utanför UC – Merax, Viaconto, Ferarum, GF Money, Qliro och Fairlo.
Du kapar direkt ca 6000 kr/mån och förbättrar UC-profilen utan att öka synlig skuld mycket.

Skippa 213000 kr och 500000 kr nu. Med 808k utnyttjat och 498k inkomst är risken avslag hög, och du bränner en förfrågan i onödan.
Storbank säger nej till 500k direkt, nischbank ger 12-18% ränta och du sparar inget.

Kör snöbollen på de 6000 kr du frigör. Ta Norwegian först, sen Brocc, sen Santander.
När du är nere på 1-2 förfrågningar och minskat skulden kan du testa samla större belopp hos bank till bättre ränta.

Max ett lån per månad. Inga nya smålån under tiden.
Du har chans om du tar det i steg, men inte allt på en gång.

Bäst försöka konsolidera så mycket som möjligt.

Sedan så bör ändå amortera hårdare efter.
Med andra utgifter känns du redan insolvent men går kanske lösa med ett större samlingslån.
Du menar att jag ska testa högre belopp?

@lisasOrd Det var ungefär vad snubben från Nordea rekommenderade, men jag litar inte på dem så mycket för att han inte hade något svar på en del frågor - ”Jag har inte så bra koll på det…”. Jag undrade hur kommer någon bevilja att jag tar ytterligare lån och betala något som inte syns på UC. Då ökar skulden bara utan att det nya lånet ger någon effekt.

Du menar att jag ska testa högre belopp?

@lisasOrd Det var ungefär vad snubben från Nordea rekommenderade, men jag litar inte på dem så mycket för att han inte hade något svar på en del frågor - ”Jag har inte så bra koll på det…”. Jag undrade hur kommer någon bevilja att jag tar ytterligare lån och betala något som inte syns på UC. Då ökar skulden bara utan att det nya lånet ger någon effekt.
Ja, ser du är kund på norwegian, hade nog försökt med dom.
Ta egen UC ring och prata med dom så får dom slå in utan du ödslar en UC.
Du kommer inte få någon bra ränta, så du kommer ändå kämpa på.

Hade nog också funderat över skuldsanering, vad är ens dina fasta kostnader förutom lån?

Finns ingen Quick fix iaf med som det ser ut för dig.

Skuldsanering är inte aktuell för mig just nu. Det hade påverkat mitt jobb rejält isf. Måste fortsätta kämpa på och lösa det här på bästa sätt. Mina skulder uppkom pga misslyckad investering. Blev lurad ordentligt, men men, har lärt mig mycket av det här.
Jag har inga extra utgifter, har en bil som är avbetald, och frun står för hyra. Hon kan inte hjälpa mig som medsökande.
Har en hobby verksamhet som drar in några tusenlappar extra i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp