Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mot Kronofogden. Blandade känslor.

Om lånekostnaderna är 7700 och totala utgifter 37700 låter det inte som att lånen är största problemet? Om övriga fasta utgifter ligger på runt 30k i månaden har jag väldigt svårt att se att ni skulle kunna för skuldsanering -det låter som orimligt höga levnadskostnader.

Du har säkert rätt i det. Vi får se vad som händer här framöver. Ska prata med Kommunens skuldrådgivare i slutet av månaden iaf.
Dessa besitter enligt min erfarenhet en fruktansvärd varians i kompetens.
Sannolikheten att du får vettigare och mer korrekta svar här tvivlar jag inte på.
Töm ut allt här och ställ alla frågor igen vid mötet, du kanske till och med kan lära den kommunala tjänstemannen ett och annat innan samtalet är över.

Om lånekostnaderna är 7700 och totala utgifter 37700 låter det inte som att lånen är största problemet? Om övriga fasta utgifter ligger på runt 30k i månaden har jag väldigt svårt att se att ni skulle kunna för skuldsanering -det låter som orimligt höga levnadskostnader.
Du kanske har rätt vad gäller skuldsanneringen.

Men levnadskostnader kan vara höga i vissa fall. För att ta det lite kortfattat.

Vi hyr en del av ett hus på landet. 10 500 i kallhyra.
El/värme ca 5000 kr.
Underhåll för tre barn som inte bor hos oss. 5061 kr.
Bensin ca 4000 kr
Mat,hushåll, kläder, för fyra personer ca 6 000 kr.

Där har du 30 k. Sen tillkommer lån, csn lån, telefon, Barnomsorg m.m.

Alla har vi olika situationer.

Tyvärr tror jag som andra redan skrivit att det är ytterst tveksamt att ni kvalar in för skuldsanering då ni har relativt låga skulder fördelat på två vuxna. Men söka och hoppas på det bästa kan man alltid göra.
Det ni måste göra redan nu är att minska alla ALLA kostnader och utgifter så mkt det bara går. Frun kanske kan ta ett kvällsjobb nån dag i veckan när du är hemma och kan passa barnen.
Ni kommer göra er själva en tjänst på att försöka dra in på allt onödigt.

CSN kan man ansöka hos om att betala lägre belopp (t ex under föräldraledigheten)
Underhållsbidraget är väl inkomstbaserat? Har ni kollat med FK om ni ev ska betala mindre?
Mat och hushållsvaror kan ni klara er på max 3000 kr i mån med god planering.

Du kanske har rätt vad gäller skuldsanneringen.

Men levnadskostnader kan vara höga i vissa fall. För att ta det lite kortfattat.

Vi hyr en del av ett hus på landet. 10 500 i kallhyra.
El/värme ca 5000 kr.
Underhåll för tre barn som inte bor hos oss. 5061 kr.
Bensin ca 4000 kr
Mat,hushåll, kläder, för fyra personer ca 6 000 kr.

Där har du 30 k. Sen tillkommer lån, csn lån, telefon, Barnomsorg m.m.

Alla har vi olika situationer.
Hade jag varit i er situation, hade jag löst annat boende i första hand.15500 bara för boende och el är högt. Med dessa elpriser lär det slå ännu hårdare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp