Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Moneybuddy vilket inkasso?

Vad tycker ni jag ska göra?
Vad är bästa alternativet?

Hej XX!

Idén med moneybuddy bygger på att medlemmarna betalar i tid.
Annars påverkas våra andra medlemmar negativt.

Det vi kan erbjuda dig är en förlängning av lånet, mot en avgift, som läggs ovanpå inkassokravet.
Avgiften är 701kr.

Totalt att återbetala 2013 03 30 blir 5 810 + 701 = 6 511kr

Detta kan endast göras en gång, och lånet måste därefter återbetalas till fullo. Om betalning uteblir skickas ärendet vidare till Kronofogden.
Vilket betyder ytterligare kostnader för dig.

Misskötsel med återbetalningen kan även påverka dina framtida möjligheter att låna hos oss.

Bekräfta gärna.

Med vänlig hälsning
MoneyBuddy.

Ska avgiften betalas nu eller tillsammans med det andra? Får du till den 30:e mars på dig att betala allt?

Vad tycker ni jag ska göra?
Vad är bästa alternativet?

Hej XX!

Idén med moneybuddy bygger på att medlemmarna betalar i tid.
Annars påverkas våra andra medlemmar negativt.

Det vi kan erbjuda dig är en förlängning av lånet, mot en avgift, som läggs ovanpå inkassokravet.
Avgiften är 701kr.

Totalt att återbetala 2013 03 30 blir 5 810 + 701 = 6 511kr

Detta kan endast göras en gång, och lånet måste därefter återbetalas till fullo. Om betalning uteblir skickas ärendet vidare till Kronofogden.
Vilket betyder ytterligare kostnader för dig.

Misskötsel med återbetalningen kan även påverka dina framtida möjligheter att låna hos oss.

Bekräfta gärna.

Med vänlig hälsning
MoneyBuddy.

1. Förläng.
2. Betala in det du kan nästa månad.
3. Invänta meddelande om att full betalning inte skett.
4. Vänta.
5. Vänta.
6. Betala in lite till.
7. Du lär bli kontaktad där man emotser slutbetalning på skuld.
8. Betala in lite till.
9. De kommer försöka nå dig, sedan går det till fogden såvida inbetalningar inte anses rimliga, detta trots att du på egen hand lagt upp en avbetalningsplan.

Kort sagt. Min erfarenhet är att trots "hot" om fogden så är det få av denna typen aktörer som skickar till fogden direkt.

De sitter med kredit mot annan bank och en eventuell kräftgång genom fogden samt bestridande som skall beslutas i tingsrätten inte anses vara värt väntan. Man kan inte heller alltid få ut för sitt ocker utan måste redovisa skulden från början till slut.

Får de däremot ingen respons av dig på något sätt skickar de ju det vidare då man inte har något annat val.

Rätthaverist? Nja snarare Made by the system! Hade Datainspektionen gjort sitt jobb så hade vi sluppit denna skit!

Senast ändrad:
sms lån krav och hot från vivus

jag har också fått krav från vivus att lånet skall skickas till kf om inte jag betalar tillbaka lånet, det gick till deras inkasso och jag glömde att betala 1000:_ som de föreslog och nu måste jag betala 6500:- i sin helhet eller kf.

Va fan! Nu har jag mejlat Moneybuddy tre gånger utan att ha fått svar, man måste ju ha chans att få kontakt med dom inom 8 dagar efter att inkassokravet skikats? Annars så kan det ju inte gälla eller?

Jag vet! Ska det vara så svårt att svara, har de dött eller??? Men tror du de skickar iväg det till kronofogden så snabbt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp