Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

MoneyBuddy någon som fått återkallelse

Nån som har kunnat få avbetalning/återkallelse när Moneybuddy har skickat till KFM?

de återkallade när jag betalt och det var i sista minuten inom de tio dagarna

Kom ihåg att bestrida oavsett vad när ni får från kfm

Nej tyvärr. de är stenhårda och svarar inte ens på mail! Helt ovilliga till uppgörelser!

Hej!
Fick mejl idag ang mitt bestrindande jag gjort till dom på skulden dom skickat till kronofogden, och att dom kommer dra ärendet vidare till tingsrätten om inga invändningar finns eller om ingen betalning gjorts.
Jag antar att man ska göra betalning med räntan som tillkommit till dom. Stämmer de?

Brukar man kunna diskutera skulder hos kronofogden med inkassobolagen efter bestridande eller är de kört? Kan man få de återkallat och få avbetalningsplan?

Om jag bestrider min skuld hos Kronofogden idag - Hur många dagar har jag på mig att betala den?

Om jag bestrider min skuld hos Kronofogden idag - Hur många dagar har jag på mig att betala den?
Vad jag vet så innebär bestridandet att motparten får 20 dagar på sig att inkomma med bevis på varför du skall betala. Så borde ge dig 20 dagar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp