Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monetti/kredit 365 lån hos båda

Fast det gjorde dom ju inte heller? :) Det var ju Bankgirocentralen som skickade. Varför du fick det är svårt att veta, men antingen är det så ditt konto är att du får sådana besked eller så har utbetalningen skett på ett alternativt sätt som medfört detta brev. Verkar ingenting konstigt så bortse från det bara, verkar något konstigt så hör av dig och fråga :)

Ok har nu fått svar från BGC:

Tack för att du kontaktar Bankgirot.
Du fick en avisering på insättningen för att den som gjort
betalningen ville att Bankgirot skulle avisera om insättningen.
En del kunder vill avisera själva och en del vill att vi aviserar åt dem.

Så då kan vi ju säga att det är monetti som skickat ut ett brev..

Jo, på sätt och vis. Men brevet var inte skickat från Monetti trots allt :) Brev från sin bank eller om insättningar och uttag får man ju ibland så det borde oftast inte vara förenat med lika stort obehag eller problem som brev som det stått "Monetti" på. Då tar jag hellre ett från Nordea eller Bankgirocentralen :)

Men ja, såklart tråkigt att höra om du inte ville ha någon post alls och även tycker detta brev var känsligt inför andra.

Hittade någon sida som skriver att Monettis fakturor kommer hem i brevlådan. Stämmer det, eller kommer de fortfarande på mail? Har inte kunnat hitta något på deras hemsida om det nämligen...

Då skickas det väll ut från bankgirocentralen vid utbetalning av lån från Frogtail med? Det är ju samma Bolag.

Nån som fått svar att spärren man haft ska vara borttagen å att man kan söka lån igen, men sen ändå fått samma svar att man inte får lån? Frågade va länge man var spärrad efter inkasso och fick då svar att dom hade tagit bort den nu när jag mailade så det var fritt fram att ansöka om lån igen...

Man är spärrad hos Monetti i 3 mån efter inkasso. Sedan kan du ringa dom och be att ta bort spärren ;)

Man är spärrad hos Monetti i 3 mån efter inkasso. Sedan kan du ringa dom och be att ta bort spärren ;)
Fick svar på mailen igår när jag frågade hur länge man var spärrad att dom tagit bort den nu när jag mailade men kan fortfarande inte låna...:(

et du har snart efter spärren ska vara borta som man kan söka lån igen? Förösker få svar på mailen men får ju aldrig svar där verkar det som....

Ring och prata med dom.
Jag ringde till kundtjänst och fick låna igen, efter 3 mån spärr.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp