Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

:rolleyes:Jag skulle inte förvåna mig om det blev så. Jag har hela tiden tänkt att det är så det kommer att bli.
Min sambo har dom kvar och då en relativt fet skuld redan innan dom försvann (15000 cirka).
Men det är ju knappast lagligt att bara gå upp i rök, inte svara, det ska vara omöjligt att lösa ut sig och sen när det passar dom så ska dom dyka upp och kräva hutlösa räntor där det saknas avtal kring.
Så….det kommer väl ett kravbrev på 75000 så där om 1,5 år eller någon påhälsning från kriminella typer som ska dra in deras skulder…

Någon som vet nått mer om dessa skojare? Släppte lånet för nära 2 år sen men har inte hört nått från dem alls. På deras sida står det 0kr använt. Inget har gått till inkasso eller KFM. Har precis fått inledande så hoppas det inte blir nått skit pga dessa. Får inte tag i dem heller...

Någon som vet nått mer om dessa skojare? Släppte lånet för nära 2 år sen men har inte hört nått från dem alls. På deras sida står det 0kr använt. Inget har gått till inkasso eller KFM. Har precis fått inledande så hoppas det inte blir nått skit pga dessa. Får inte tag i dem heller...
Min sambo sitter i samma sits…
Typ 2 år sedan hon släppte allt och hon har inte hört eller sett något ifrån dom. Tror hennes skuld var på 15000-17000.
Kommer väl ett kravbrev om något år där man har 8 (åtta) dagar på sig att betala in 45000-75000 kronor annars så drivs ärendet in.
Sen blir det väl påhälsning av några olämpliga typer som ringer på när skulden sålts vidare….

Ingen som vet mer om Monefit och inkasso? Är i samma sits som ovan...

Ingen som vet mer om Monefit och inkasso? Är i samma sits som ovan...
Jag har inte betalt mitt på över 1 år, för ja har aldrig fått nån info vart ja ska betala. Har inte hört ett knyst från de heller så har inte vart något jag prioriterat direkt.

Hej!

Har också dessa men har släppt alla mina lån för 1,5 år sen ungefär. Sitter och tänkte göra en skuldsaneringsansökan . Men hur ska jag göra med dessa, får inte heller tag i dom på något sätt:/
Hur hade ni agerat i mitt fall?

Hej!

Har också dessa men har släppt alla mina lån för 1,5 år sen ungefär. Sitter och tänkte göra en skuldsaneringsansökan . Men hur ska jag göra med dessa, får inte heller tag i dom på något sätt:/
Hur hade ni agerat i mitt fall?
Skriv med de i ansökan.

bara köra på den summan som stod för 2 år sedan?.. ingen aning va som skett med den sen dess.
Ja, de kommet att han att komma med uppgifter till kronofongden om din skuld. Gör de inte de så kan de inte kräva något från dig sen när skuldsanering är klar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp