Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Det var vara att de inte har nåt avtal med nåt inkasso
Ja, men varför inte skicka till KFM. De har skickat ut mejl till mig efter 3 obetalda fakturor att lånet kommer vara uppsagt om 4 veckor. Men det har ändå inte blivit det.

Lånet borde skicka först till inkasso men väldigt sällan att skickas direkt till kronofogden

Lånet borde skicka först till inkasso men väldigt sällan att skickas direkt till kronofogden
Jo, jag vet. Men saken är att de inte gör något. Ifall de inte samarbetar med någon med någon inkassobolag så borde de ju i alla fall skicka skulden till KFM. De kan inte bara låta skulden vara och ringa varje dag 10 samtal. Sen har de också skickat ut efter 3 månader att lånet blir uppsagt men ändå inte.

Har någon fått klarhet i vad som händer med detta lånet?

Har också blivit hotad med KFM nu. Har någon blivit skickad direkt dit ännu?

Blev precis hotad med kfm om 28 dagar. 3 obetalda fakturor från idag. Ska man försöka betala? Vad händer om man betalar 1 faktura?

Blev precis hotad med kfm om 28 dagar. 3 obetalda fakturor från idag. Ska man försöka betala? Vad händer om man betalar 1 faktura?
Har varit samma för mig. Nu har jag 6 obetalda fakturor och de har inte gjort något. De bara ringer från 100 olika nummer.

Va det inte någon här som kände någon som hade uppgifter om Monefit och deras skumma förehavanden?

Vet någon om man kan ta ut igen från kontot om man betalar in alla sina förfallna fakturor?
När jag låg efter med en gick det men nu ligger jag efter med flera.
Har någon fått någon ny faktura som ska gälla för februari, de brukar komma runt den 15:e?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp