Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Aha okej. Jag har läst att det finns någon regel att skulden måste skickas till inkasso innan man vänder sig till KFM.
Ifall det är så som du säger så är det väldig sällan det händer. Har aldrig varit med om det heller,

Finns det någon regler om hur långt tid det måste gå innan det skickas till inkasso eller kfm? Jag har släppt Monifit men det har fortfarande efter 5 obetalda fakturor inte gjort något. förutom att hota med KFM.

Någon som de skickat vidare för än?
Nej. Tror jag är inne på 5e månaden nu.

Företaget är ju själv kopplade till kronofogden så...
Alla som kan göra någon typ av research vet detta.
Företaget som är kopplat till Monefit säger sig ha ett kontor i Sthlm, men det är inte ens sant. Är endast en postbox.

Hur ser det ut, blir det så att du har 5 obetalda eller fpr du en ny avi med tillagt förra månadens summa så du nu har en avi med 5x månadskostnaden på?

Eller är det som en del kredit kort att summan som skall betalas ökar mer än en normal månadskostnad per gång. Tänker på kreditkort där man månad 1 skall betala typ 500 betalar man inte är det 1500 att betala nästa månad.

Det har gått över 5 månader för mig och de har ännu inte skickat skulden. Kan de göra så? Eller hur länge kan de hålla skulden utan att de skickar det vidare? De skickade mejl efter 3 obetalda att lånet kommer bli uppsagt men de gjorde det inte ändå

Företaget är ju själv kopplade till kronofogden så...
Alla som kan göra någon typ av research vet detta.
Företaget som är kopplat till Monefit säger sig ha ett kontor i Sthlm, men det är inte ens sant. Är endast en postbox.
Kan du förklara? Vad menar du med ”kopplade till kronofogden”?

Kan du förklara? Vad menar du med ”kopplade till kronofogden”?
Ja alltså nu minns jag inte om det var Starberry eller så (som driver Creditstar). Men det var något av företagen kring Monefit som hade skulder hos kronofogden.
Finns som sagt inte fysiskt kontor eller så, bara hittepå. Är en brevbox på den adressen endast, sen kan kopplingar göras till Baltikum och öststatsländer. Min pappa har kollat upp allt, ska fråga honom vad han kom fram till. Men är så oerhört mycket fiffel bakom detta företaget så ni kan inte ana.

Senast ändrad:
Har länge misstänkt att det är något shady kring Monefit. Att det går 5 månader utan betalning, utan några vidare åtgärder är helt obegripligt.

Vore ruggigt intressant att få ta del av vad din pappa kommer fram till @Jägob Lögoinen

Har nu gått 6 månader och inget har hänt. Fick nyss en ny faktura.
Varför skickar de inte vidare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp