Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Jag fick fakturan cirka 1,5 vecka efter det att lånet betalats ut.
Jag antar att det finns en viss brytningsgräns för förfallodatum och så vidare.
Det jag menar är att om man du tillexempel lånar av dem 28:e maj kan man väl tänka sig att man behöver betala tillbaka 15:e juni dvs cirka 2,5 vecka efteråt.
Men ponera att man lånar och får utbetalt på måndag dvs 6:e juni så lär man ju absolut inte behöva betala 15:e juni, fakturan skapas inte ens så snabbt då lär det vara 15:e juli som man först ska betala.
Gäller att räkna ut vad som är rätt sida av månaden och datumen. Är man ute efter att inte behöva betala tillbaka så tätt inpå borde det rimligast vara så att man ansöker om ett lån i början av en månad enligt mig. Håller någon med?
Hej

Ok tack, jag tog mitt lån 30 maj dvs i måndags. Då borde jag alltså få min faktura kommande vecka så jag har några dagar på mig att betala. Det verkar ju bra att man kan betala med trustly. Men det låter ju logiskt som du skriver. Men bra att veta när du fick din faktura så man vet om man får någon eller ej, när man lånade i månadsskiftet. Det vore bra om de skrev i avtalet när fakturan skapas och hur den skickas via mail eller deras hemsida. Men tack då vet jag.

Det kan ju vara så att de har någon typ av spärrdatum för fakturahanteringen. Om så är fallet lär nästa avisering bli den 15/7.
Borde vara lite mer tydliga kring detta med fakturadatum och om fakturan kommer på mail eller via deras hemsida när man loggar in.

Vad betalar du i månaden och hur många år?
Jag har bara sett kostnaden för hela beloppen (50000) då var det 5641kr /mån , 60 mån avbetalning. Ska dock betala av skulden på 40 k snabbare Vet inte om månadskostnaden blir lägre vid lägre uttag, får se när fakturan utfärdas.

Hahahahahahhahaahahhaa huuuuuuuuur e de möjligt ??? Har gjort en låneansökan 2 ggr om och aldrig kommit så långt att man fått ett svar om godkänt eller inte , eller någon återkoppling! .. verkligen lotteri detta
Har dock skickat flertalet mejl, dom kanske lessnade på frågorna!

Jag har bara sett kostnaden för hela beloppen (50000) då var det 5641kr /mån , 60 mån avbetalning. Ska dock betala av skulden på 40 k snabbare Vet inte om månadskostnaden blir lägre vid lägre uttag, får se när fakturan utfärdas.
5641×60 månader är 338 460 kronor :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp