Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

De skickar väl till inkasso först?
Jag har 1472, hutlös summa men absolut sett värre summor. Lånet var på 16000.
Hej Jag har inte fått någon faktura och undrar när lånade du pengar ? Hur länge fick du vänta ? Jag vill ju gärna ha min faktura innan den 15 e om de ska ha betalt då.

Fakturorna finner man på hemsidan, går att betalas via Trustly. Min faktura dök upp för någon dag sedan, förfallodatum 15:e i varje månad.
Jag har inte fått någon faktura varken på hemsidan eller mail. Hur länge efter uttaget fick du en faktura ?

Hur, var och när kommer faktura för detta lån?
Eller kommer de komplicera detta så fler hamnar hos inkasso/KF?
Hej I så fall kan du gå till bank och konsumentrådgivaren då de enligt lag måste skicka ut en grundfaktura först innan de skickar påminnelse eller inkasso. Därför är det bäst att maila och fråga dem när man får fakturan och ha som bevismaterial om de skickar påminnelse på en faktura du aldrig fått te x. Så jag har skickat mail och frågat dem var fakturan är och skärmdump på hemsidan som visar att jag inte fått någon faktura.

Intressant hur många ärenden hos Monefit som kommer hamna hos Kronofogden när man inser att man inte kan betala deras hutlösa månadskostnad. Tippar på en hel del.
Beror sig på hur mycket man lånat då förstås ? Jag lånade 10 000 kr och visst blir det en månadskostnad men inte hutlös.

Någon med 0 i skuldsaldo hos kfm men anmärkning som fått beviljat lån o pengar utbetalt?
Svarar mig själv om någon annan undrar. Jag fick pengar utbetalt trots flera bet.anmärkningar, såg aldrig status på uttag 40 000/50 000 utan bara att mitt uttag var under behandling sen så dök pengarna in på kontot 2 dagar senare, igår em.

Svarar mig själv om någon annan undrar. Jag fick pengar utbetalt trots flera bet.anmärkningar, såg aldrig status på uttag 40 000/50 000 utan bara att mitt uttag var under behandling sen så dök pengarna in på kontot 2 dagar senare, igår em.
Hahahahahahhahaahahhaa huuuuuuuuur e de möjligt ??? Har gjort en låneansökan 2 ggr om och aldrig kommit så långt att man fått ett svar om godkänt eller inte , eller någon återkoppling! .. verkligen lotteri detta

Vad betalar du i månaden och hur många år?

Fakturorna finner man på hemsidan, går att betalas via Trustly. Min faktura dök upp för någon dag sedan, förfallodatum 15:e i varje månad.
Hej Hur lång tid tog det innan din faktura dök upp på hemsidan efter att du fått lånet och tagit ut pengarna ? Tog i måndags och jag har inte fått någon faktura alls, och vill inte gärna hamna på inkasso för att de inte skickat någon faktura. Finns inte någon på mina sidor bör ju få den nu om de ska ha betalt den 15 juni

Hej Hur lång tid tog det innan din faktura dök upp på hemsidan efter att du fått lånet och tagit ut pengarna ? Tog i måndags och jag har inte fått någon faktura alls, och vill inte gärna hamna på inkasso för att de inte skickat någon faktura. Finns inte någon på mina sidor bör ju få den nu om de ska ha betalt den 15 juni
Det kan ju vara så att de har någon typ av spärrdatum för fakturahanteringen. Om så är fallet lär nästa avisering bli den 15/7.

Jag fick fakturan cirka 1,5 vecka efter det att lånet betalats ut.
Jag antar att det finns en viss brytningsgräns för förfallodatum och så vidare.
Det jag menar är att om man du tillexempel lånar av dem 28:e maj kan man väl tänka sig att man behöver betala tillbaka 15:e juni dvs cirka 2,5 vecka efteråt.
Men ponera att man lånar och får utbetalt på måndag dvs 6:e juni så lär man ju absolut inte behöva betala 15:e juni, fakturan skapas inte ens så snabbt då lär det vara 15:e juli som man först ska betala.
Gäller att räkna ut vad som är rätt sida av månaden och datumen. Är man ute efter att inte behöva betala tillbaka så tätt inpå borde det rimligast vara så att man ansöker om ett lån i början av en månad enligt mig. Håller någon med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp