Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Dem har inte instantor (än) dvs. Monefit har inte det. Man behöver bifoga filer dvs. bilder/pdf:er av sitt kontoutdrag. Jag testar med lönespecar och ser om det går igenom.
Intressant! Håll oss gärna uppdaterade.

Jag ansökte lån hos Ikano nu i veckan och de krävde att jag skulle verifiera inkomst via tink. Men det funkade inte att göra det med Swedbank så då kontaktade jag dem och de sa att jag kunde skicka kontoutdrag för senaste 6 månaderna och att de var endast intresserade av inkomsten. Så det jag gjorde är att jag filtrerade alla andra insättningar och visade bara lönen. det funkade :D

Vet inte hur de tänkt? Kontoutdrag på utgifter? Och hur lång tid? Inget framgår ju. Dessutom brukar det ju vara lönespec. Har iallafall mejlat och frågat.

Jag testade skicka 2-3 lönespec. får se om den planen fungerar ;)
Det går bara att skicka en fil. Jag testade att lägga in 3-4 filer, tryckte sedan på kryss för att ta bort en fil, då fanns ingen fil (så att du vet)....

Senast ändrad:
Frågan är om det går igenom om man har Creditstar. Nån som har dom idag som fått det gått igenom?

För mig går det inte ens att gå vidare. Skrivit in mitt clearingnummer och sen mitt IBAN kontonummer korrekt, ändå funkar det inte. Alltid något tekniskt när Creditstar är igång..

För mig går det inte ens att gå vidare. Skrivit in mitt clearingnummer och sen mitt IBAN kontonummer korrekt, ändå funkar det inte. Alltid något tekniskt när Creditstar är igång..
Gå in under kontoinformation i banken och skriv ner hela IBAN så kommer det funka, det räcker inte bara med kontonummer

Gå in under kontoinformation i banken och skriv ner hela IBAN så kommer det funka, det räcker inte bara med kontonummer
Märkligt. Gjorde det. Funkade inte men femte gången jag kopierade in numret typ fungerade det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp