Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Bilagor

• IMG_20220617_124618.jpg
    IMG_20220617_124618.jpg
    161 KB · Visningar: 169
Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?

Ansökte för tredje ggr idag, har varje gång efter ca 1 v fått tillbaka att ansökan avbrutits..? Helt hopplöst!

Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?
Ja.
De går igenom så att dina kontouppgifter du angivit och så vidare stämmer antar jag.
Du blir meddelad sen när pengarna är utbetalda. Det kan ta ett par dagar!

Nån som vet om texten högre kreditgräns är "ny" det står längre ner på sidan om man klickar på monefit |kontokredit verkar som tanken är att det skall finnas möjlighet när man är inloggad att höjja själv om man fått chansen.
någon som sett nån sån knapp om höjning.

Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh

Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh
Ja..kan tyckas låta konstigt.
Men det är godkänt kan jag säga, alltså du har bevisat att du är kreditvärdig. Vad som händer nu är att de går igenom så att allting stämmer, dina kontouppgifter, rätt belopp och så vidare.
Du kommer ha pengarna i veckan är jag säker på.

Vad är Max antal månader på återbetalning på 60.000 och vad blir månadskostnad då? Hittat ingen info om de nånstans

Kan man höja utan att ha slutbetalning??Får inget svar av dem på mejl.. och inget svar när jag ringer dem eller creditstar

Någon som fått sin faktura ännu? Jag vill betala tillbaka lånet men får inte tag i dom och har ingen faktura. Jag tog lånet för över en månad sedan. Ni som fått faktura vilket bankgiro betalde ni till? Och var det OCR eller meddelande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp