- Meddelanden
- 1 900
- Mottagna reaktioner
- 913
- Poäng
- 787
Okej, förstår. Jag har försökt gräva så mycket jag kan. Har loggat in på varje inkasso sida jag kommer på. Men vissa borgenärer skickar inte ens skulder till inkasso och kronofogden så finns stor chans att man missar några. Som i det här fallet Monefit som bara har försvunnit, men på dessa hade jag koll.Det är borgenärernas ansvar. Men rekommenderar att verkligen försöka gräva fram allt. Missar du någon enstaka är det förmodligen lugnt, men missar man flera så finns risk för att om man får inledande men många nya tillkommer att det slår negativt inför beslut.
Vad gäller privatpersoner så ska dom ha koll i POIT som alla andra. Men både du och handläggaren förstår att så inte är fallet så man brukar göra ett par försök att få tag i personen att lämna in uppgifterna efter inledande. Rekommenderar starkt att ha med privata skulder i ansökan med så att dom inte missas och inte får betalat från betalplanen.
Det brukar också vara rekommenderat att om du slutat betala på privata skulder att personen du är skyldig gör ett föreläggande mot dig hos KFM så att ärendet finns där när ansökan hanteras.