Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit har försvunnit?

Det är borgenärernas ansvar. Men rekommenderar att verkligen försöka gräva fram allt. Missar du någon enstaka är det förmodligen lugnt, men missar man flera så finns risk för att om man får inledande men många nya tillkommer att det slår negativt inför beslut.
Vad gäller privatpersoner så ska dom ha koll i POIT som alla andra. Men både du och handläggaren förstår att så inte är fallet så man brukar göra ett par försök att få tag i personen att lämna in uppgifterna efter inledande. Rekommenderar starkt att ha med privata skulder i ansökan med så att dom inte missas och inte får betalat från betalplanen.

Det brukar också vara rekommenderat att om du slutat betala på privata skulder att personen du är skyldig gör ett föreläggande mot dig hos KFM så att ärendet finns där när ansökan hanteras.
Okej, förstår. Jag har försökt gräva så mycket jag kan. Har loggat in på varje inkasso sida jag kommer på. Men vissa borgenärer skickar inte ens skulder till inkasso och kronofogden så finns stor chans att man missar några. Som i det här fallet Monefit som bara har försvunnit, men på dessa hade jag koll.

Okej, förstår. Jag har försökt gräva så mycket jag kan. Har loggat in på varje inkasso sida jag kommer på. Men vissa borgenärer skickar inte ens skulder till inkasso och kronofogden så finns stor chans att man missar några. Som i det här fallet Monefit som bara har försvunnit, men på dessa hade jag koll.
Ja, om det inte kommer några fakturor kan det vara svårt ha koll på allt.

Men har du kvar i Kivra deklarationerna så rapporterar nästan alla banker in ränteutgifter utom Pjum, PFC, Holm Bank, Tando Lån, Get Divide. Tror flera av dom försvunnit idag för nyutlåning.
Så nästan allt som inte ligger hos Inkasso bör finnas där om du kollar deklarationerna senare år.
Sen kan man se vad som ligger på UC
Dom större lånen är viktigt att få med i ansökan. Så kolla KFM/Deklarationen/Inkasson etc.

Här är en lista jag sammanställde för länge sen på gamla bolag som lagt ner - kanske du känner igen några namn som du har:

Här är en maillista på de flesta mindre borgenärer som existerar idag. Brukar stå i mailen efter @ vilket bolag det är.

De inkasson som jag tror hanterar nästan alla skulder: Kan logga in på mina sidor hos de flesta

Alektum
Billecta
Collectia
Coeo inkasso
FSI Inkasso
Riverty Back in Flow
Inkasso Marginalen
Intrum
Kredinor
Zolva
Lowell
PRA Group
Prioritet Inkasso
Sergel Inkasso
Sileo Inkasso
Svea Inkasso
Cready
Svenska Europainkasson
Avida Finans Inkasso (Vanliga mina sidor hos Avida)
Retriva Inkasso
Link Financial Sweden
Resultat Finans
Axactor Sweden
B2 Impact
Creditstar Inkasso
Ropo Capital
Colligent Inkasso

Finns såklart fler inkasson, men tror ovan täcker det mesta. Något kan ha bytt namn också

Senast ändrad:
Ja, om det inte kommer några fakturor kan det vara svårt ha koll på allt.

Men har du kvar i Kivra deklarationerna så rapporterar nästan alla banker in ränteutgifter utom Pjum, PFC, Holm Bank, Tando Lån, Get Divide. Tror flera av dom försvunnit idag för nyutlåning.
Så nästan allt som inte ligger hos Inkasso bör finnas där om du kollar deklarationerna senare år.
Sen kan man se vad som ligger på UC
Dom större lånen är viktigt att få med i ansökan. Så kolla KFM/Deklarationen/Inkasson etc.

Här är en lista jag sammanställde för länge sen på gamla bolag som lagt ner - kanske du känner igen några namn som du har:

Här är en maillista på de flesta mindre borgenärer som existerar idag. Brukar stå i mailen efter @ vilket bolag det är.

De inkasson som jag tror hanterar nästan alla skulder: Kan logga in på mina sidor hos de flesta

Alektum
Billecta
Collectia
Coeo inkasso
FSI Inkasso
Riverty Back in Flow
Inkasso Marginalen
Intrum
Kredinor
Zolva
Lowell
PRA Group
Prioritet Inkasso
Sergel Inkasso
Sileo Inkasso
Svea Inkasso
Cready
Svenska Europainkasson
Avida Finans Inkasso (Vanliga mina sidor hos Avida)
Retriva Inkasso
Link Financial Sweden
Resultat Finans
Axactor Sweden
B2 Impact
Creditstar Inkasso
Ropo Capital
Colligent Inkasso

Finns såklart fler inkasson, men tror ovan täcker det mesta. Något kan ha bytt namn också
Tack så mycket, detta var mycket hjälpsamt. Ska gå igenom allt igen så får jag se om jag hittar fler skulder. :)

Precis - alla skulder ingår i skuldsaneringen och om någon är undantagen - ex csn eller bostadslån så står det uttryckligen i beslutet.
För att få ta del av pengarna som betalas in så måste borgenär rapportera in att skulden är med i betalplan. Det är helt och hållet borgenärens ansvar.

För mig exempelvis så rapporterade GetDivide, senare Pjum aldrig in skulden efter kungörelsen i POIT. Dom är med i skuldsaneringen men får ingen utbetalning

Har man beslutad skuldsanering så ingår den. Borgenärerna har koll på kungörelser i POIT, så när man får inledande så kommer en kungörelse upp och då har borgenärer en kungörelsetid på en månad på sig att rapportera in skulden annars kan den falla bort även om det oftast går bra att rapportera fram till lagakraft. Är skulden med i ansökan är det bättre såklart inför beslut eftersom inga oväntade överraskningar dyker upp. Men ibland händer det att någon skuld har glömts eller missats i ansökan.
Tack! Då var jag inte helt ute o cyklade iallafall :D

Jag står inför samma situation med Monefit. Försöker nå dem för att få en exakt klarhet i hur stor skulden är, men får ingen återkoppling. Frågan är vad som egentligen hände med det skumrasket?

Jag står inför samma situation med Monefit. Försöker nå dem för att få en exakt klarhet i hur stor skulden är, men får ingen återkoppling. Frågan är vad som egentligen hände med det skumrasket?
Kontakta dem via "Monefit.com" där har de en live chat :)

Kontakta dem via "Monefit.com" där har de en live chat :)
Det finns alltså monefit.com och monefit.se. Men vilken av dem är det? Den som är.se står det om man går under ''om oss'' står det att de är Creditstar Sweden AB vilket jag tror det är den rätta. På den som du tipsade har den inte någon koppling till Creditstar och deras kundservice är på engelska. Men jag har försökt kontakta dem också via chatt men utan svar.

Sen har jag också försökt mejla Creditstars kundservice men får ett ai svar:

Jag kan tyvärr inte hitta någon information om din fråga.

Vill du försöka omformulera den, eller kan jag hjälpa dig med något annat?

För att få hjälp med din specifika skuldinformation kan en av våra medarbetare assistera dig bättre. Skulle du vilja att jag kopplar dig vidare till en mänsklig agent som kan hjälpa dig med detta?

Det finns alltså monefit.com och monefit.se. Men vilken av dem är det? Den som är.se står det om man går under ''om oss'' står det att de är Creditstar Sweden AB vilket jag tror det är den rätta. På den som du tipsade har den inte någon koppling till Creditstar och deras kundservice är på engelska. Men jag har försökt kontakta dem också via chatt men utan svar.

Sen har jag också försökt mejla Creditstars kundservice men får ett ai svar:

Jag kan tyvärr inte hitta någon information om din fråga.

Vill du försöka omformulera den, eller kan jag hjälpa dig med något annat?

För att få hjälp med din specifika skuldinformation kan en av våra medarbetare assistera dig bättre. Skulle du vilja att jag kopplar dig vidare till en mänsklig agent som kan hjälpa dig med detta?
Monefit.com är en del av Creditstar Group. Framgår tydligt på deras hemsida. Likaså om man försöker logga in via monefit.com så kommer man till monefit.se

Så de båda har koppling. Har varit i kontakt med monefits kundtjänst som säger att de inte vet när de kommer öppna i Sverige än. Men att de håller på att strukturera om.

Monefit.com är en del av Creditstar Group. Framgår tydligt på deras hemsida. Likaså om man försöker logga in via monefit.com så kommer man till monefit.se

Så de båda har koppling. Har varit i kontakt med monefits kundtjänst som säger att de inte vet när de kommer öppna i Sverige än. Men att de håller på att strukturera om.
Jag har nu fått svar i deras chatt:
Tyvärr har du kontaktat Monefit SmartSaver, som är investeringsdelen av Monefit.
Vänligen kontakta det svenska teamet.

Jag har nu fått svar i deras chatt:
Tyvärr har du kontaktat Monefit SmartSaver, som är investeringsdelen av Monefit.
Vänligen kontakta det svenska teamet.
Jo det vet jag, att de kör sparkonton men dem är monefit, eller snarare så är deras hemsidor kopplade med varandra.

För om du trycker på konto krediten på monefit.com och sedan går till huvudmenyn igen så får du valet att logga in och då dirigeras du om till monefit.se

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp