Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mobillån inkasso

Hej jag har fått en sista anmodan på 7000 kr som ska in i morrn , vilket jag inte kan betala ., vad händer sen går det till inkasso eller kf eller? Är detta redan inkasso ? Rapporterar dom missbrukad kredit ? Tacksam för snabbt svar . Måste prata med dom i morrn . Mvh Nisse

De har eget inkasso.
Ring och prata med dem, de brukar bara väldigt bra och tillmötesgående enligt egen erfarenhet.
Inte hört att de rapporterar misskött kredit.

De har eget inkasso.
Ring och prata med dem, de brukar bara väldigt bra och tillmötesgående enligt egen erfarenhet.
Inte hört att de rapporterar misskött kredit.

Men jag menar man göra upp med dom i morrn om avbetalning?, är jag redan hos inkasso hos dom så att säga?

Men jag menar man göra upp med dom i morrn om avbetalning?, är jag redan hos inkasso hos dom så att säga?
Det är väldigt luddigt det där huruvida det är hos inkasso eller inte.
Jag har fått uppsägningsbrev från dem ett flertal gånger men kunnat förhandla med dem om att betala en viss summa eller skjuta upp förfallodatumet.

Det är väldigt luddigt det där huruvida det är hos inkasso eller inte.
Jag har fått uppsägningsbrev från dem ett flertal gånger men kunnat förhandla med dem om att betala en viss summa eller skjuta upp förfallodatumet.

Okej låter bra, ska prata med dom i morrn . Har inte en krona förens lön hoppas det går att lösa :/

För mig tog det ytterligare 3 månader efter sista anmodan innan det gick till KF.

För mig tog det ytterligare 3 månader efter sista anmodan innan det gick till KF.

Fick du massa påminnelser efter sista anmodan eller var det tyst till kf kom ? Måste ju kunna göra upp något med dom nu innan det sägs upp kan jag tycka?

Fick du massa påminnelser efter sista anmodan eller var det tyst till kf kom ? Måste ju kunna göra upp något med dom nu innan det sägs upp kan jag tycka?

Jag fortsatte få vanliga fakturor för resterande månader och i dom stod det typ ”kvarvarande obetalda fakturor: slutlig anmodan xxx ”. Sen var det tyst från dem. Jag fortsatte mejla dom o sa att jag snart ska betala och om de kan ge mej 1 vecka till, sen efter den veckan så frågade jag om en till vecka etc. Tills de tröttnande och skickade till KF.

Ring eller mejla dom o förklara läget bara. Ha kommunikation med dom. De försöker hitta lösningar.
Till mig kunde de sänka månadsbeloppet också bara för att få in en betalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp